Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Snörstump över vid riggning!

• Snörstump över vid riggning!

Publicerad av Trikare på 23 april, 2006 vid 12:53

Provade att rigga mitt nya NP Epression -05 6,9 i dag. 😀
    Då vid ”bomhålet” (där man spänner fast bommen i masten) så hänger det ut en snörstump.
    Den är inte grövre än ett skosnöre och den verkar gå genom en ögla en bit upp i mastfickan.
    Vad har den för funktion?

Sen så vart mastfotsskyddet lite klibbigt efter ett tag i solen.
    Är det något som blir bättre med tiden eller är det något produkt fel?

jester svarade 19 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • herodude

Medlem
    23 april, 2006 vid 13:45

jag tror ditt segel smälter:/:/:/

😛 är inte helt säker, men jag tror att snörstumpen är något de har i fabriken när de hänger upp seglen, eller om man ska ha det när man hänger upp dem för tork eller något…

• ola_p

Medlem
    23 april, 2006 vid 18:43
    Trikare wrote:
    Sen så vart mastfotsskyddet lite klibbigt efter ett tag i solen.

Segel mår inte bra av sol, framförallt monofilm är känsligt för uv-ljus… Undvik att ha seglet liggandes längre tider i solen, det är mycket bättre med ett vått segel i påsen än ett som legat och torkat i solen. Värt att tänka på…

Huruvida det är produktfel eller inte vet jag inte, rent instinktivt så skulle jag inte oroat mig över det, så länge det inte är så att det är riktigt ordentligt kladdigt, utan bara lite kladdigt.

• jester

Medlem
    23 april, 2006 vid 20:33

Det där bandet går igenom kartongen när seglet fraktas. Har alltså ingen funktion så fort du packat upp det första gången. Vet dock inte varför NP besvärar sig med det, men seglet ligger ju stilla i kartongen iaf…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications