Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Snow kiting
- 
Hmmmm….man måste faktiskt inte klicka på alla länkar man ser….bara en tanke… 
- 
Hmmm…. shit va surt de verkar med snowkite… eller är alla lika ”odramatiska”… snurra runt är fräckt, och kiteloop är grymt… men helloooo… det händer ju inget. 
- 
SamHansson wrote:halllååååå, vallåsen eller vad säger du eklöfjag ska säsonga där i år tänkte jag (har hittat finfint boende precis vad backen och ska plocka disk på skottorps pizzeria), ryktena säger att backcountry skidåkning kommer att vara helt sjukt grym i år. 
- 
Harangervidda är nice!!! Åker du i mars eller senare ,är det garanterad vind. 
 Fallvind forekommer när det blir temperaturskillnader, i början av hardangerviddda är det höjdskillnad på 200m, och der…… är det en spot på ungefär 500m x 500m , hvor det alltid er vind, spesielt när det er sol . Februari och januari kan väre kaldt, men det går an at ta med seg kläder.
 Hardangervidda börjar efter geilo, och er et naturreservat med rendyr m.m., fantaskisk Dom har even en spot i geilo
- 
Tack för alla tips. Men MARS? Då är vi igång i Skåne på vattnet. Ska till Västkust USA i 2 veckor i Mars, familjbesök…. Pjoter har nog rätt idee. MVH TW 
- 
Ähh, Pjoter kommer allt att åka upp till Sälen i år han också. Om inte annat på Nordic Masters. Eller hur Pjoter? 😉 (Vem vet, du kanske lyckas med att *inte* pricka den enda vind och puder-lösa veckan den här gången. He he.) /Kaj(Tech) 
- 
haha, det lockar allt att åka upp igen. hade det blåst bättre så hade man nog kunnat leka i dom ravinerna tills man fick ha ficklampa för att hitta hem. Träffar man bara rätt med vind så lär både sälen och vidda va helt grymma ställen på lite olika sätt. Det lilla jag har varit på dom ställena passar sälen mig bättre då man bara tar liften upp å vipps e man på en funpark där allt roligt finns inom räckhåll (även mat, kvinnor och vin). Vidda blir lite mer av ett projekt vilket e trist för en lat jävel som mig själv. Men alltså, snowkite i skåne ska inte underskattas. Vi har jämnare vind på land än vad sthlmarna har på vattnet. 🙂 Sen att man kan flexa ut tidigt från jobbet å 30 min senare ha skitkul på skidor gör inte saken sämre (för det är väl så du gör när du bygger sverige å samtidigt kör med chasta MILKY) 🙂 
- 
pjoter wrote:(för det är väl så du gör när du bygger sverige å samtidigt kör med chasta MILKY) 🙂Jag förstår inte riktigt vad du menar? 
 Men fan va fett det hade varit att bo/jobba nära något riktigt fjäll, så man hade möjlighet att på sikt utvecklas åt Chastas håll. Nu bor och jobbar man mest mellan Småland och Stockholm så det blir mestadels platta snöklädda områden som gästas av mig. Men ska jag åka bort å kita så blir det inte sälen, undantaget några raviner så är det ju ungefär samma som där jag brukar åka.
- 
jag menar att du dissade mitt inlägg om skånesnön genom att visa hur chasta rockar (gissar jag för min dator vill inte visa klippet) för att i nästa inlägg se ner på mr diggler för att han precis som chasta är ute i världen och kitar för fullt istället för att jobba å slita. bara ville retas lite för dubbelmoralen. 😉 Det hade varit grymt att bo nära något fjäll, men samtidigt hade jag ju då varit tvungen att byta bort sveriges bästa kitevatten. 🙂 
 Förra våren fick jag tre sessions på en vecka, 2 i vatten med blå himmel och 1 i några dm nysnö. de e rätt gott de med. 🙂
- 
haha.. Nä, inte dissa. Men att åka bort till samma som man har verkar ju dumt. Ja, dubbelmoralen vart ju rätt fet om man tolkar det så – jag skyller på min interna battle mellan moral och vilja som för närvarande pekar i helt olika riktning! 
 (måste för övrigt komma ihåg att humor(försök) via ironi är jäkla svårt på forum, förlåt diggler)
Logga in för att svara.