- 
		Snowkite i Serre Chevalier?Nån som har nån erfarenhet att köra snowkite i Serre Chevalier? Massa töser som ska dit men man vill ju ha nåt skoj att göra på dagarna oxå… 
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Snowkite i Serre Chevalier?
Nån som har nån erfarenhet att köra snowkite i Serre Chevalier? Massa töser som ska dit men man vill ju ha nåt skoj att göra på dagarna oxå…
Jag skulle ju kunna svara mig själv med denna film
http://www.youtube.com/watch?v=-vQvONiqyjI
Så det verkar gå. Men, hur är det med vind (v. 6 pratar vi om här) och finns det lämpliga spots som inte är själva backen, utan snarare glasiär eller kalfjäll av nåt slag? Eller annat skoj?
Det är filmat på ett ställe strax innan SC alltså inte i backarna. Förmodligen ett av de bättre ställena att snökita på i alperna eftersom vinden är ganska pålitlig jämfört med hur det brukar vara runt om i alperna.
nic
Jag rattade förbi där i vintras men körde aldrig själv. Såg grymt bra ut!
Logga in för att svara.

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.
Hantera pushnotiser

Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Snowkite i Serre Chevalier?
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.