Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Snowkite – Riksgränsen/Björkliden PICS
- 
		Snowkite – Riksgränsen/Björkliden PICSPublicerad av putte på 30 mars, 2005 vid 11:47#1 putte svarade 20 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 19 Svar
- 
			19 Svar
- 
Niiiiiccceee! Vart är det bäst att snowkite’a i Riksgränsen??? 
 Ska eventuellt upp dit om någon månad och tänker plocka med mig prylarna.
 Vilka storlekar får man mest användning för (en god gissning är väl 4.5, 10 och 13… fast om man bara ska ha med två kites vilken ska man stryka)?/Kaj(Tech) 
- 
Jävulskt tysk mössa, grymt fjäll Vi körde på en platå precis ovanför ”toppliften” i 
 björkliden…
 De storlekar vi använde var 9,5 (de gamla titanerna), det blåste ca 12 den dagen då fotona togs, så det va bra kräm, jag skulle rekomendera ungefär samma kiteval som jag hade med, en 9,5 foil och en 16kvm Inflato… Stryk alltså 4.5an Ett tipps kan vara att ta en tur till Loktatjokka (ellervadenuheter), det är en bit och det kan va krångel, men jag ångrar än att vi aldrig försökte kita hela vägen. Håll koll på stenar i snön, snötilgången är inte som den brukar i år och upptäcksfärder kan sluta i massiva stenpartier. Fölrresten Kaj, är det möjligt för mej att beställa en endasteliten cepad lina som precis har rykt ur mitt kära WAC system? eller måste jag köpa rullar eller liknande? 
- 
Gött å se… Svar till: 
 snötilgången är inte som den brukar i år [/ QUOTE ] Verkar vara väldigt lite snö över hela världen i år. Flera olika personer har berättat olika historier med samma tema. I Kanada finns säsongare som inte har åkt en dag på hela säsongen. I södra frankrike ber sjukhusen skidorterna att stänga eftersom så mycket folk skadar sig i isiga backar med sten i. Genomsnittstemperaturen i jan i Göteborg var samma som midsommartemperaturen året innan. Dvs 10 grader. etc… 
 Kanske bara en tillfällighet.nic 
- 
Svar till: 
 Genomsnittstemperaturen i jan i Göteborg var samma som midsommartemperaturen året innan. Dvs 10 grader. [/ QUOTE ]      hahaha! nog att medel va 10 i göteborg i januari. det innebär ca 15-20 grader under dagen hahaha! nog att medel va 10 i göteborg i januari. det innebär ca 15-20 grader under dagen
- 
Svar till: 
 Jävulskt tysk mössa, grymt fjäll Vi körde på en platå precis ovanför ”toppliften” i 
 björkliden…
 De storlekar vi använde var 9,5 (de gamla titanerna), det blåste ca 12 den dagen då fotona togs, så det va bra kräm, jag skulle rekomendera ungefär samma kiteval som jag hade med, en 9,5 foil och en 16kvm Inflato… Stryk alltså 4.5an Ett tipps kan vara att ta en tur till Loktatjokka (ellervadenuheter), det är en bit och det kan va krångel, men jag ångrar än att vi aldrig försökte kita hela vägen. Håll koll på stenar i snön, snötilgången är inte som den brukar i år och upptäcksfärder kan sluta i massiva stenpartier. Fölrresten Kaj, är det möjligt för mej att beställa en endasteliten cepad lina som precis har rykt ur mitt kära WAC system? eller måste jag köpa rullar eller liknande? [/ QUOTE ] det blaste 12 sager du, knots da eller? 
- 
Statistiken stod i GP. Det kanske gällde enbart dagstemperaturen. Kommer inte ihåg. Varmaste januari på XX antal år. nic 
- 
på fotona låg snittvinden kring 9 M/S , men nån timme senare ökade vinden till ca 12 M/S , och man fick fetkräm i hoppen… 
- 
det gamla ordspråket; ”det går inte att få fetkräm i hoppen med sovsäckar” 
- 
Svar till: 
 Fölrresten Kaj, är det möjligt för mej att beställa en endasteliten cepad lina som precis har rykt ur mitt kära WAC system? eller måste jag köpa rullar eller liknande? [/ QUOTE ] Du kan beställa ner på enskild bridle, inga problem. Det finns t.o.m ett webnylle på fs.de där du kan beställa den online. BTW, Matthias: ännu äldre ordspråk: ”Ibland är det klokare att hålla tyst och låta folk tro att man är lite dum än att öppna käften och undanröja alla tvivel.”  /Kaj(Tech) 
- 
Fast jag håller nog med, inte dom fetast möjliga hoppen, men dom dög  
Logga in för att svara.