Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Snowkiting hur stor och vad för sort?
-
Har vi inte rätt hårt vatten i Skåne?
Det sa dom när jag köpte diskmaskin iallafall!
-
hmm
jo det e sant.. undrar då hur hårtde blir när det fryser till is
-
Hmm ibland får man ju ordentligt med snö här men det e lång väntan och stört kall surfing.
-
Fast en annan är ju rätt glad för snowboard.
Så där har ni det ju betydligt bättre något närmare för er till lite backar och snö. -
Dyra ?
Du får vad du bealar för, just det kolla kvalitén !
Går du kurs får du bra rabatt på grejerna !
/Michel
-
Vill du åka på land i Skåne rekomenderar jag att köpa en mountainboard, riktigt ball!
-
Ja tube slits fort och är kass…(skämt). Kolla efter Flysurfers foils, typ Psycho, Titan, Voodoo, de kan man hitta begagnade, särskilt Titan. Flysurfer ligger långt fram i utvecklingen och om du sedan ångrar dig i sommar med vindsurfing så drar du med lätthet ut och surfar på vatten med foilsen. Hur bra som helst. Kolla om du hittar någon gammal Titan i Danmark, Norge eller Tyskland. Borde kanske vara lite lättare än i Sverige?
-
Jag har kollat runt lite nu och tror det funkar med både foil och lei men opencellfoil verkar enkel vid start och landning.
Däremot tycker jag alla säger olika om vilken stl som gäller men det jag tror att jag vill ha är en foil kring 9-10 eller en lei 12-16. Är det bra utgångsdrake för en någolunda nybörjare? -
Kör en foil kring 10 eller en Lei kring 14…
Däremot ska du nog INTE köpa en opencell om du vill ha några utsikter till att använda den på vatten (den säckar ihop), Ingen dunderskillnad på att köra opencell och closed cell… -
Säljer min ocean rodeo 12 kvm. Den är riktigt bra för vinter . Kolla med www. kitesweden.se dom kan vinterkite.
Min drake finns på säljes.
-
Svar till:
Ingen dunderskillnad på att köra opencell och closed cell…
[/ QUOTE ]
Opencell är för land och snö först och främst.
När det är 30 minus med vindchill är det ingen höjdare att fippla med någonting. Opencell it is.
När du zoomar uppför med en kite för att ta en traditionell lössnörepa ner så vill du inte blåsa över toppen för att du hade closed-cell. (Vinden ökar alltid längst upp)
Vurpar du på isen vill du förmodligen få stopp på prylarna. Opencell är svaret.
Opencell har du dels för din säkerhet men även för att det går extremt fort att packa och packa upp.
Sverige är inte så utvecklat på snökitefronten. Gå in på http://www.kite.no Det tar emot att säga det men norrmännen vet vad de snackar om.Mejla snowkiting@hotmail.com för att få en aktuell lista på demokitar/beg och priser.
nic
Logga in för att svara.