Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › snurrande krok
-
snurrande krok
Publicerad av anonym-anvandare på 16 oktober, 2004 vid 16:49Hur är de krokar som´snurrar uppbyggda? är det något slags glidlager? för jag antar att det inte är kullager… vad för material i så fall?
funkar de bra annars, snurrar de lätt?
ollefax svarade 21 år sedan 8 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
helt god damn onödigt. köp en slingshot swirvle istället, eller vad i hunsiken dom heter, snurrar upp linorna som ingenting iallafall!
-
jo men då kan du inte göra några HP
spånar på den ultimata kitebommen

-
Jag gillar denna med ”Hjulet snurrar men Hamstern är död!”

-
Svar till:
helt god damn onödigt. köp en slingshot swirvle istället, eller vad i hunsiken dom heter, snurrar upp linorna som ingenting iallafall!
[/ QUOTE ]
Bra tankt losning, men mina snurrar faan ingenting far sta o vrida runt dem

-
hmm ja men spelar det nån roll egetligen du slipper iaf tvinnade linor
-
jo, som sagt losningen ar bra, men jag hade blivit lite gladare om de snurra upp sig sjalva… men sand-salt vatten o lager ar nog ingen latt kombination att jobba me…
-
Nej man får glatt snurra den själv…
det finns inget bra sätt(som håller…) som gör att den snurrar så lätt att den snurrar upp själv under tryck!Jag testade min hemma byggda i dag och den funkar kanon!
men som alla säger får man själv snurra med kroken, vilket iofs går lätt med en hand.Release shackeln funkade klanderfritt och var mycket lätt att lösa ut under tryck!
bra grajjor med andra ord…
-
är det bara stål mot stål då? ingen bricka eller något som minskar friktionen?
Ok, vet inte hur era ser ut, men jag pratar om en bom där man har en leach som man kan dra efter att man tappat bommen. Har ni en sådan? eller förstod ni över huvud taget vad jag menade?
-
Svar till:
är det bara stål mot stål då? ingen bricka eller något som minskar friktionen?
Ok, vet inte hur era ser ut, men jag pratar om en bom där man har en leach som man kan dra efter att man tappat bommen. Har ni en sådan? eller förstod ni över huvud taget vad jag menade?
[/ QUOTE ]
jag kommer att ha en liten bricka svarvad av lagerbrons, det kommer nog bli bättre men jag tvivlar på att den kommer rotera av sig själv (under tryck)
vet inte riktigt vad du menar, men självklart e de en leash till den…!?
Logga in för att svara.