Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › södra skåne imorgon?
- 
		södra skåne imorgon?Publicerad av oskie på 30 juni, 2003 vid 07:51Någon som tänker surfa imorgon i södra Skåne (Klagshamn/Lomma/Habo/Skanör/Falsterbo/..)? Ska visst blåsa bra på morgonen men frågan är om det håller i sig tills man kommer loss (dvs. 13:00  )…  oskie svarade 22 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 15 Svar )…  oskie svarade 22 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 15 Svar
- 
			15 Svar
- 
Tjenare 
 Jag kommer nog segla imorrn. Klagshamn brallar ju i ordentligt när det är sydost och lite varmt…Så det blir nog klagshamn, men om det börjar blåsa väldigt mycket kanske man kan ta ljunghusen. Men klagshamn is on! Vinden verkar komma vid 14 så jag sticker dit då nån gång, vid lunch. Ses på vattnet kanske! Aloha/Oscar 
- 
ost 10m/s, då säkert kuling i lomma, brukar 
 bli en lokal förstärkning där.
- 
trevligt att nån hänger på! men vilka prognoser säger att vinden kommer 14? de jag har sett säger att det börjar avta vid 14:00…   
- 
Hallå igen! 
 Gå in på Dmi.dk sen sejlervejr och vind. Sen tar du öresund så kommer sydskåne upp. Där ser det ut att blåsa 8-11 ostsydost vid 14 och den riktningen ger ju rätt bra bris.rapporten för klockan 20 har inte kommit än men den är där under kvällens gång skulle jag tro. Aloha/Oscar 
- 
Hade jag haft tid skulle jag sticka till Klagshamn nu på förmiddagen, det verkar som det skall avta lagom till man slutar i em… 
- 
Vi får se hur det blir … Jag tror vinden kan bli OK men hur kul är det att rigga när det öser ner…? 
- 
lomma förstärkningseffekten kommer bara när det är soligt. 
 Regn och moln idag.
- 
Det verkar inte vara så mycket vind heller. Och regnet blir man ju sådär nöjd med… Surfs up nån annan dag! Aloha/Oscar 
- 
Nä.. det verkar lägga sig nu det lilla som fanns, får hoppas på nordvästen till helgen och Skanör. 
- 
istället imorgon så kan man ju skriva 
 imorgon 1 juli eller menas
 det ’imorgon 2 juli’ då jag läser det idag.
 Men i ock försig går det ju att se när
 inlägget först var postat men lite irriterande.
 //sura_tanten.
- 
Svara på rätt inlägg surtant, jag nämner inget om ”imorgon” och som du själv påpekar kan man ju titta efter när inlägget är postat, 1 juli vilket år, årtionde syftar du på ? 
 / Anonym
- 
Åkte ut 05,30 till klagshamn. Det var superduper bra!!! 
- 
Jag var där 13:30-17:30 idag tisdag… Hade dåligt tryck i 7.5an men det gick att plana någon gång. Solen kom och vinden försvann (mätaren visade 5 m/s men det kändes som 0)… 
Logga in för att svara.