Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Söker gammal Alfa eller liknande
-
Söker gammal Alfa eller liknande
Publicerad av hellgren på 1 april, 2008 vid 09:02Tja!
Jag funderade på nått lite latjo bygg projekt till sommaren, jag har en alfa (den där f2 kopian) och skulle vilja ha tag i en till, eller åtminstone en liknande. Säg 125 liter, eller så. Är det någon som har en liggandes? Ålder o dingar spelar ingen som helst roll, jag är bara ute efter att få tag i en så billigt som möjligt!
/Hellgren
Oregistrerad svarade 17 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Min bror har en asfräsch som ligger i Norrköping. Men va jag vet så är den riktigt fin och den lärde både han sig och jag mig plana med, så jag vet inte hur pigg han är på att bli av med den. Kanske om du erbjuder honom en femhundring. Jag har också en som ligger i Norge. Den är lite mer dingad , men fullt fungerande.
Det är mycket vemod att lämna ifrån sig såna här grejer, även om man inte använder de ”alltför” ofta. Vad exakt är det du ska göra med de fina Alpha-bräderna? Tror förresten de ligger på 120 liter och därför heter Alpha 120.
/Perra
-
Tja, nej jag vill inte sno någon familje klenod 🙂
Dessutom skulle det bara kännas fel att ta en som var fin i skicket.
Jag och en polare snackade lite om, jag vet att det e en dum ide men jag vill ändå göra det, att bygga en liten katamaran, typ nån sån liten cat liknande.
Sätta ihop 2 st med nått litet nät mellan, så man kan få med sig dyk grejjerna en liten bit ut på sjön innan man hoppar i.120 liter kan nog stämma, jag chansade nog mest 🙂
/Hellgren
-
Låter nice, hur stora är dom? Vad vill du ha för den?
/Hellgren
-
Oj en gissning är på 110-120 liter, lärde mig selga på denna 94, den är i min brors ägo men surfet var inte hans grej så den kan säkert avyttras
Du har ett PM…
Glenn
-
Faktum är att jag har en alpha 120 liggandes under verandan – har tänkt slänga den men inte orkat. Ska kolla hur kvaliteten är såhär efter ett par vintrar utomhus. Återkommer…
/Peter
-
Hörde med bror min och han ville bli av med den. Du får den för 500 spänn. Hans namn är Torstein och du når honom på 0733243062
-
@Tropic 455706 wrote:
Hörde med bror min och han ville bli av med den. Du får den för 500 spänn. Hans namn är Torstein och du når honom på 0733243062
Tjenare!
Vart bor han? Jag är ju som sagt inte ute efter nått ny exemplar direkt så 500:- + eventuell frakt blir nog lite mer än jag känner för att lägga om jag ska va ärlig.
-
Oregistrerad
Gäst2 april, 2008 vid 12:18Kolla tråden ”Ålder på folket på surfzone”.
Där kan du hitte flera gamla Alfa
-hannar.
Sorry…
Logga in för att svara.