Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Sökes cementgjutande kitesurfare i Skåne
-
Stellan wrote:Fan vad trevlig du verkar vara?? Skitduktig också. Det har du fått berätta nu. Synd du tänker med röven. Om jag ber om hjälp så kanske det finns en anledning. En kan vara att någon annan kanske är bättre på detta än jag. En annan är att det kan bli billigare om någon av oss arbetar med detta.
Fan vad jag blir trött på präktiga hemmafixar som trackar ner på andra som kanske inte har samma möjligheter eller vill jobba smartare. Har du inte svar på min enkla fråga, som du antagligen inte förstod, så ge fan att sabba tråden och få dig själv att framstå som präktig.
/StellanIngen kommentar…
-
Denrica wrote:Det finns färdiga säckar med betong idag. Bara att tillsätta vatten. Hör med byggmarknaden, de kan säkert ge några råd om du är osäker. Ja, lite armering är inte fel, men jag tvivlar på att det behövs.
/DJ
en undande..
varför e det inte fel med armering i betongen? jag vet varför man ska ha det när man bygger hus mm. men inte när man ska göra ankare.. det e ngt dom inte lär en i skolan i så fall!?!berätta
-
Det kanske blir lättare om jag gör en guide till dig stellan 😀 haha
Tänk så här 😀 hur gör man chokladpudding nu för tiden ? samma sak
vatten/mjölk å pulver —> blanda runt …. vatten å cement—> blanda 😀
annars tar du en stor sten jävel å ett band mellan boj å stenen 😀
-
zoolander wrote:Denrica wrote:Det finns färdiga säckar med betong idag. Bara att tillsätta vatten. Hör med byggmarknaden, de kan säkert ge några råd om du är osäker. Ja, lite armering är inte fel, men jag tvivlar på att det behövs.
/DJ
en undande..
varför e det inte fel med armering i betongen? jag vet varför man ska ha det när man bygger hus mm. men inte när man ska göra ankare.. det e ngt dom inte lär en i skolan i så fall!?!berätta
HAHAHAAHaaa…..
man har armeringsnät i betongen för att inte betongen ska spricka
men om de e små saker så behöver man inte det lr om man ska ha de i något..
det kanske går med små sten oxå lr något 😀 -
Armering behövs inte.
Jag tror att det svåraste blir att få ut betongfyllda däck på rätt plats.
Blir de inte lite tunga. Volymvikt på betong är 2,78. Alltså 3 ggr så tungt som motsvarande vattenmängd. -
jonaish wrote:zoolander wrote:Denrica wrote:Det finns färdiga säckar med betong idag. Bara att tillsätta vatten. Hör med byggmarknaden, de kan säkert ge några råd om du är osäker. Ja, lite armering är inte fel, men jag tvivlar på att det behövs.
/DJ
en undande..
HAHAHAAHaaa…..
man har armeringsnät i betongen för att inte betongen ska spricka
men om de e små saker så behöver man inte det lr om man ska ha de i något..
det kanske går med små sten oxå lr något 😀haha.. unge man.. varför skulle betong sprick i ett bildäck ditt jävla mongo!
betong spricker ju för att det inte klara av att ta för mycket last, men om du fyller ett däck med betong som är rätt blandad kan du sätta en buss på det utan att den spricker, förvara du betongen i vatten istället för på land under härdningstiden så kan du kanske tom sätta två bussar på den, så armering e kanske att ta i? eller? -
Själva Betongen tar tryckkrafter
Armeringen tar dragkrafter
Betong kan spricka av temperaturskillnader -
Eddie wrote:Själva Betongen tar tryckkrafter
Armeringen tar dragkrafter
Betong kan spricka av temperaturskillnader
ja. och shear forces.. men betongen kan spricka da vatten samlas i porerna och fryser.. -
budokai wrote:kan man inte bara fylla däcket med lite sten och gräva ned det i sanden? (nu kommer säkert någon att säga: ”Man kan inte gräva under vatten, det heter muddra, samt för att det inte skall flyllas igen måste man banka ner ’specialord för sådanadäringa metallskrivor de har lite varstans i malmö’ bhal bhal”)
precis va jag skulle säga oxå 😀
men zoolanda:
men åå ska du ha en ..FJSPK.. lr va fan??
man har armeringsnät i betongen för att betongen ska bli starkare såklart 😀
Stellan:
du har mitt nr va 😀
-
Att tillverka sin eget personliga betongfyllda däck är ett projekt som kräver noggrannhet och planering.
Tillverkningen är blöt, dammig och någorlunda utrymmeskrävande. Så en oöm plats att hålla till på är en nödvändighet. Likaså tillgång till el, vatten och en del verktyg. De flesta hobbyfixares verktygslådor bör räcka långt. Kontrollera betongtillverkarens rekommendationer om lämpliga temperaturförhållanden, är det alltför kyligt där man gjuter finns risk för att betongen inte härdar som den ska.En sak ska vi klargöra: Cement är ett bindemedel. Betong blandas av cement, ballast och vatten.
Logga in för att svara.