Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing sol 2007-2008?

• johanw

Medlem
    6 maj, 2008 vid 14:53

hahaha jag trodde de va något om solen

• sourra

Medlem
    6 maj, 2008 vid 14:56

Jag har en Sol 134 anno 2008. Fråga på.

• skotten

Medlem
    6 maj, 2008 vid 17:18

test it out on the weekend!???

• sourra

Medlem
    6 maj, 2008 vid 17:20

Sure. I’ll bring it.

• gh0st

Medlem
    6 maj, 2008 vid 18:50

Den hade jag velat prova på parkis.

• georgi

Medlem
    6 maj, 2008 vid 19:00

Tänkte bara kolla hur den är?
    Ser ganska soft ut, är det en bräda man bara crusar runt i choppet med eller funkar den även att sätta wakestyle med den?

Den e ju jävligt snygg får man tillägga…

• sourra

Medlem
    6 maj, 2008 vid 21:16

Den är rätt annorlunda i känslan till en början i och med att den inte har några hörn men när man vänjer sig är den lovely. Lite mer snowboardkänsla när man carvar och kör freeride men det går defenitivt att köra hårt med den också. Men ord är en sak och upplevelse en annan så om du ska ned till Habo i helgen så får du mer än gärna testa den där, annars tar vi det i Varberg nån dag.

EDIT: Hittade en text om Solen som jag tycker stämmer rätt fint överens med min uppfattning om brädan:

Årets SOL har precis som förra året en infinite outline, dvs brädan har inga skarpa hörn utan har istället en kant som går runt brädan i en mjuk kurva. Detta gör brädan svåröverträffad för freeride och carving och många vittnar om en snowboardliknande känsla. Den uppstyvade träkärnan är inte bara snygg utan ger även brädan en väl balanserad styvhet som ger bra pop för sköna luftturer och samtidigt flex för mjuka landningar och bra egenskaper i choppigt vatten. För åkaren som gillar att mixa vågkörning med freestyle och hederlig freeride är SOL en våt dröm.

• georgi

Medlem
    7 maj, 2008 vid 15:02

Tack för svaret.
    Låter som en kul bräda… måste testas, men det får nog bli i varberg när man orkar palla sig dit.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing sol 2007-2008?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.