Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sommarsäsong Öland

• styret

Medlem
    2 april, 2010 vid 07:58

95 km på 50 minuter i högsommartrafiken. Jo jag tackar jag.

svårt att komma ifrån och surfa. Jag kör säsongsgrejen med men på andra sidan polcirkeln. Åker snowboard varje dag istället ett par månader till.

• mattias-j

Medlem
    2 april, 2010 vid 12:03

Hur länge har du firat sommar på Öland? Kör östra vägen, ingen trafik, inga kameror, sväng av mot Haga vid Möckleby, klart!!! 😀 Se upp bara för inavel….. Har oftast puckelrygg, tre armar och går lite släpigt, pratar svårt eller inte alls…:grin:

När det gäller sjöbrisfrågan på Böda så blåser den längs med ön hela vägen upp. Borde bli sydlig om man kollar kartan. Dessutom ökar den lite precis runt udden vid Böda hamn in mot Böda stranden. Dessutom inget sjögräs!

På den tiden Haga bara hade Kenta som vindmätare så låg Böda alltid 5-10 m/s sämre än Haga :wink:. I den elektroniska tidsålder vi lever nu så skiljer det kanske 3-4 m/s.(sjöbris)

På norra udden kan du dessutom segla på ALLA vindriktningar inom 2 mils radie från Böda. Det är ju inte sjöbis varje dag… Fast Haga är nog vindsäkrast i Sverige, helt klart!!

• speedkenta

Medlem
    2 april, 2010 vid 13:17
    Mattias J;604424 wrote:
    Hur länge har du firat sommar på Öland? Kör östra vägen, ingen trafik, inga kameror, sväng av mot Haga vid Möckleby, klart!!! 😀 Se upp bara för inavel….. Har oftast puckelrygg, tre armar och går lite släpigt, pratar svårt eller inte alls…:grin:

När det gäller sjöbrisfrågan på Böda så blåser den längs med ön hela vägen upp. Borde bli sydlig om man kollar kartan. Dessutom ökar den lite precis runt udden vid Böda hamn in mot Böda stranden. Dessutom inget sjögräs!

På den tiden Haga bara hade Kenta som vindmätare så låg Böda alltid 5-10 m/s sämre än Haga :wink:. I den elektroniska tidsålder vi lever nu så skiljer det kanske 3-4 m/s.(sjöbris)

På norra udden kan du dessutom segla på ALLA vindriktningar inom 2 mils radie från Böda. Det är ju inte sjöbis varje dag… Fast Haga är nog vindsäkrast i Sverige, helt klart!!

Ja på den tiden var det en liten blond gaphals med taskig dialekt som alltid ringde om att det blåste i norr.
    (glöm ej att speedtävlingen flyttades till Haga förra året det blåste på Haga)
    Faktum är att under sommaren Tim skall jobba blåser det ej i norr

• tim-eriksson

Medlem
    2 april, 2010 vid 15:00

Nu är vi lite negativa här..

Vi tackade jag till Böda Sand, vi ska faktiskt jobba heltid hela sommaren så prioriterat med ett bra jobb och vi vet att vi får det via böda.

Surfet får komma lite i andra hand och vi kommer vara lediga 2 dagar i veckan, så då kan vi komma ner till haga park 🙂

Tack för alla tips och kommentarer !

• speedkenta

Medlem
    2 april, 2010 vid 15:59
    Tim.Eriksson;604440 wrote:
    Nu är vi lite negativa här..

Vi tackade jag till Böda Sand, vi ska faktiskt jobba heltid hela sommaren så prioriterat med ett bra jobb och vi vet att vi får det via böda.

Surfet får komma lite i andra hand och vi kommer vara lediga 2 dagar i veckan, så då kan vi komma ner till haga park 🙂

Tack för alla tips och kommentarer !

Jag tror att ur jobbsynpunkt valde du rätt
    Trodde du var kock men du är saftblandare eller???

• tim-eriksson

Medlem
    2 april, 2010 vid 17:43

Lyckades nyss koka makaroner utan att bränna dem… på snudd vad jag klarar av:cool2:

Men blanda saft är jag helt okej på… Men nu blir det servitör och eventuellt att stå i en utomhusbar på stranden 🙂

Syns på haga kristi himmelfärd !

• douglas-l

Medlem
    3 april, 2010 vid 17:27

…kolla om Halltorps Gästgiveri behöver folk, kan du servera är det en bra ställe. Seriöst och säkert helt ok schema. När till Haga och brukar finnas billigt boende i närheten.
    //Douglas

• mattias-j

Medlem
    3 april, 2010 vid 17:54
    Speedkenta;604434 wrote:
    Ja på den tiden var det en liten blond gaphals med taskig dialekt som alltid ringde om att det blåste i norr.
    (glöm ej att speedtävlingen flyttades till Haga förra året det blåste på Haga)
    Faktum är att under sommaren Tim skall jobba blåser det ej i norr

Varför tror du jag är ÖWC:are numera…………..:smile:

• tim-eriksson

Medlem
    4 april, 2010 vid 12:40

Det blåser mer på böda sand under sommaren än mälaren, uppsala. Det sätter jag min högra arm på ;)!

• surfen

Medlem
    4 april, 2010 vid 13:35
    Tim.Eriksson;604689 wrote:
    Det blåser mer på böda sand under sommaren än mälaren, uppsala. Det sätter jag min högra arm på ;)!

Det fungerar nog att vindsurfa med en arm också när du kommer hem ;=)

• tim-eriksson

Medlem
    4 april, 2010 vid 13:41

Ehm…

OM jag lyckas få fler dagar på vattnet med planing än dig under mina 8 veckor på öland så är jag överlycklig :)!

Ta arm eller inte, jag är sjukt surfsugen ! !

• surfen

Medlem
    4 april, 2010 vid 14:00

Du ska se att det kommer att bli fint däruppe, ha det gott Tim å jobba inte ihjäl dig på Böda.
    Men visst kommer du att dyka upp på Alnäs innan Böda? Om nu bara den satans isen vill ge med sig. Undrar hur det ser ut ute vid Kapellskär eller Öregrund, där måste det väl snart vara isfritt?

• tim-eriksson

Medlem
    4 april, 2010 vid 16:38
    surfen;604695 wrote:
    Du ska se att det kommer att bli fint däruppe, ha det gott Tim å jobba inte ihjäl dig på Böda.
    Men visst kommer du att dyka upp på Alnäs innan Böda? Om nu bara den satans isen vill ge med sig. Undrar hur det ser ut ute vid Kapellskär eller Öregrund, där måste det väl snart vara isfritt?

Vid Öregrund är det inte isfritt än i alla fall.. Varje år får man tippa på när en 25 kg stor klump kommer smälta genom isen, den har inte gått igenom än vet jag…

Såklart det blir Alnäs innan! Sticker först ner 15 juni så blir förhoppningsvis 2 månaders grymt surf här hemma först :)!

Isen är borta 10 april, har jag bestämt sen länge..

• imported_macts

Medlem
    5 april, 2010 vid 20:15
    surfen;604695 wrote:

En jobbarkompis var och dök i Kappelskär förra helgen och rapporterade att isen hade gått där..så det är bara att åka ut och pka!

• surfen

Medlem
    5 april, 2010 vid 20:19
    MacTS;604852 wrote:
    En jobbarkompis var och dök i Kappelskär förra helgen och rapporterade att isen hade gått där..så det är bara att åka ut och pka!

Ååå, Tackar för upplysningen, allt är klart i garaget med alla prylarna på plats. Lite mera värme i luften och vind från SV upp mot Ost så bär det iväg. Tjohooo

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sommarsäsong Öland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.