Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing sömnlös eller jobbar i mellandagarna

• sömnlös eller jobbar i mellandagarna

Publicerad av mbkpeter på 29 december, 2005 vid 07:34

Tja

är du sömnlös eller jobbar under mellandagarna. Under dessa förutsättningar måste du ha tid att sätta dig in under följande dilemma…

Testade runt många av JPs olika modeller och storlekar under utlandsvistelsen nu i höstas. Är iofs intresserad att byta brädmärke, kanske… hmm…

Min utrustning by 29/12 2006:

Segel: Hotsail SO 05 4,2 4,7 5,3 + simmer compact 04 6,0 och rökarseglet fly 6,8
    Brädor: JP FSW 04 84 L / JP FS 03 103 L

Är überlyrisk över FSW brädan, funkar perfekt på hela SO linjen, men do not like FS 103. Testade dock FS 06 91 L i jeri och den kändes kanon. Deffinitivt ingen som kan någon freestyle men kan tänka mig lite fler blåmärken. 103 känns tung och klumpig. årets 91 kändes kanon. Dock är steget 84 L 91 L lite väl lyxigt och puckat.
    Jag önskar äga 2 stycken brädor. En FS/(FSW) runt 90-100 liter (definitivt ej större än 100) samt en mindre (våg / FSW) som skall vara den optimala ”lilla endabrädan / enda lillabrädan” (OBS, nytt begrepp?!) DVS någonstans i början av 70 L? Allt detta utan att göra mig av med the beloved JP FSW 2004 84L. Om ni inte har tipps och råd om den perfekta tvåbrädesmodellen (storlek / Fabrikat) kanske ni kan reda ut ovanstående text…

=

∑=(58.2≤0.98)x

mbkpeter svarade 19 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • flikka

Medlem
    29 december, 2005 vid 13:08

Yo Peter!!

Hur går det med filmen??? är superduper nyfiken!!!
    Ha det gott o hälsa de andra grabbsen!!

/Emma

• mbkpeter

Medlem
    29 december, 2005 vid 14:33

Holá Gatiña

The movie of there year har inte börjat produceras ännu, inväntar hård och mjukvara. Har däremot kollat igenom det mesta av materialet och det kommer att bli bra… Skall även få komplettering av Johan, fick ju inte filmat så mycket på Edvan, då han tjurade på Ventos hela tiden vi var där. Men Johan har ju ganska mycket.
    När drar ni igen då, you bastards:) Inget kröka innan ni sticker? Har ingen att dricka sura limedrinkar (med OrloF i) Ring om du har vägarna förbi så skall vi slaffsa kebab på Campino..

Mer Mujito-drinkar åt svenska folket!

• flikka

Medlem
    29 december, 2005 vid 18:40

helu!!
    Köpte biljett till Maggan idag, åker den 20:e januari. häng på vet ja!! är säker på att de kan blanda Mujitos där med.
    Hör helt klart av mig om jag åker över till den mystiska andra sidan (läs västkusten), nästan värt att åka över endast för campino. Ha det!!

• dr-masse

Medlem
    30 december, 2005 vid 12:38

Ah, ger mig glatt in i ämnet. JP 103 var väl fortfarande rättså ”freeridiga”, tror jag. Själv tycker jag att vikt är f-n så viktigt på freestyleplankor. När jag gick från en inte särskilt lätt JP 115 till en lättare Joker och till sist ännu lättare Fanatic så har det verkligen märkts!

Så – om du gillade lill-JPn så kommer du nog att gilla den snäppet över oxå. Det finns ju även ”pro” modeller, men de kostar… Själv valde jag Fanatic mycket därför – prisskillnaden (och det faktum att jag över åren varit nöjd eller väldigt nöjd med ett antal Fanatic plankor). Annars kan ju ett tips vara att spana in RRD? Både teamåkare, testare och blaskor verkar vara imponerade. RRDs FSW får något så grymt bra kritik i senaste Boards.

Förresten, jag lyckades inte tolka din text. Är det två eller tre brädor som gäller? Om du ska behålla JP FSW, skall du ha en mindre och en större oxå? Blir ju tre?!?!? Men jag har missförstått för…

• mbkpeter

Medlem
    31 december, 2005 vid 17:15
    dr Masse wrote:
    Ah, ger mig glatt in i ämnet. JP 103 var väl fortfarande rättså ”freeridiga”, tror jag. Själv tycker jag att vikt är f-n så viktigt på freestyleplankor. När jag gick från en inte särskilt lätt JP 115 till en lättare Joker och till sist ännu lättare Fanatic så har det verkligen märkts!

Så – om du gillade lill-JPn så kommer du nog att gilla den snäppet över oxå. Det finns ju även ”pro” modeller, men de kostar… Själv valde jag Fanatic mycket därför – prisskillnaden (och det faktum att jag över åren varit nöjd eller väldigt nöjd med ett antal Fanatic plankor). Annars kan ju ett tips vara att spana in RRD? Både teamåkare, testare och blaskor verkar vara imponerade. RRDs FSW får något så grymt bra kritik i senaste Boards.

Förresten, jag lyckades inte tolka din text. Är det två eller tre brädor som gäller? Om du ska behålla JP FSW, skall du ha en mindre och en större oxå? Blir ju tre?!?!? Men jag har missförstått för…

Det är meningen att jag skall sluta upp med två brädor. En runt 75-80 och en runt 100. Det känns mest rätt. Detta strider dock mot min eviga kärlek till FSW 84L som jag svurit att älska tills döden skiljer oss åt, och jag har lyckats med kirurgi att laga den till nyskick vid alla näradödenupplevelser. Vi har så mycket gemensamt 😉
    Eller skall man skita i en ”runt-77-liters” och ha 84 som lilla bräda (funkar på alla vågseglen (4.2 4.7 5.3) och skaffa en FS / FSW på 100. Eller är det steget för litet/lyxigt. Jag måste bestämma mig inom 6 timmar och med rak rygg gå in i det nya året…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications