Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sourras bidrag till mänskligheten

• yann

Medlem
    6 december, 2007 vid 22:37

Gjorde min första förra hösten men tappade den i kohagen första gången jag använde den. Du måste ha hittat min och kunde först nu klura ut hur jag gick tillväga i tillverkningen.

Okejdå, postade det aldrig på steffo så du har helt å hållet rätt där. 🙂

• zilversurfarn

Medlem
    6 december, 2007 vid 23:24

Har gjort en liknande lösning fast lite mer high-tec med ett ”elrör”. Lite smartare, lite elegantare :wink:. Lovar visa dig nån gång Sourra om du är snäll!

• nic

Medlem
    7 december, 2007 vid 00:19
    Zilversurfarn;432954 wrote:
    Har gjort en liknande lösning fast lite mer high-tec med ett ”elrör”. Lite smartare, lite elegantare :wink:. Lovar visa dig nån gång Sourra om du är snäll!

Haha, nu visar det sig att alla haft små hemliga sätt att vara snabbast ut på vattnet. Själv gjorde jag min första för länge sedan av en linvinda med gummibandslås, sån som blir över när man köper nya linor. Yann gick sen å gjorde version 2.0 med påsklämman. Elröret vill jag se innan jag resencerar 😛 Fast steffo är ju lite som patentverket som du säger sourra så du vinner vad det nu är man vinner 🙂

nic

• milkman

Medlem
    7 december, 2007 vid 01:34

Hahah.. Ni är för bra! Allihopa!
    Själv har jag roat mig åt att enda sättet att få ett gäng importörer tysta är att slänga upp snygga tjejjer som bryr sig extra om en kromad stång. Första gången alla var tysta samtidigt var när dom dök upp efter vi hade hamnat vilse! Go figure!

• simoneburgess

Medlem
    7 december, 2007 vid 09:10

FIn lösning SOurra. Tummen upp!

Milkman, berätta mer.

• thorn

Medlem
    7 december, 2007 vid 10:32

Fulkomligt genialisk lösning sourra, + poäng till dig. skulle du villja komma hit till blekinge och köra en demo på ”Sourra’s Kook-Clamp” tror att intresset hadde varit enormt.
    Någon som vet hur en man skulle kunna göra en 5 linors variant. Jag har suttit och brainstormat hemma men kan inte finna en lösning, kan det va så att det inte gör med fem linor! Den som löser 5 linors problemet kommer nog att bli en rik man.

• wakenils

Medlem
    7 december, 2007 vid 12:18

Så nu har jag trollat ihop en 5-linors, patenterad o klar…

• sourra

Medlem
    7 december, 2007 vid 12:37

Sjukt imponerande att någon med din hjärnkapacitet kunde komma fram till en sådan smart lösning. Men jag ser att du har fuskat med avlägsnandet av material. Det ska vara helt rent i nederkant så linorna löper lätt. The Kook-Clamp i sitt färdiga utförande är helt putsad i nederkant. Tror du Ozone vill förknippas med en sådan undermålig lösning?

• wakenils

Medlem
    7 december, 2007 vid 13:28

surfabstinensen stor?

• sourra

Medlem
    7 december, 2007 vid 13:29

Vad får dig att dra den slutsatsen? =)

• sourra

Medlem
    7 december, 2007 vid 17:37

@Thörn 432994 wrote:

Fulkomligt genialisk lösning sourra, + poäng till dig. skulle du villja komma hit till blekinge och köra en demo på ”Sourra’s Kook-Clamp” tror att intresset hadde varit enormt.
    Någon som vet hur en man skulle kunna göra en 5 linors variant. Jag har suttit och brainstormat hemma men kan inte finna en lösning, kan det va så att det inte gör med fem linor! Den som löser 5 linors problemet kommer nog att bli en rik man.

Vi kan köra En Kook-Clamp Camp till våren. Ni bjuckar på Nasi Goreng, skåningarna krökar och brölar ikapp med västkustpacket och jag trasslar linor. Kan bli fett.

• blackadder

Medlem
    7 december, 2007 vid 18:00

Det här kommer ju lätt slå gps:en som årets julklapp. Sketabra grej sourra!

• jonaish

Medlem
    7 december, 2007 vid 19:06
    sourra;433067 wrote:
    Vi kan köra En Kook-Clamp Camp till våren. Ni bjuckar på Nasi Goreng, skåningarna krökar och brölar ikapp med västkustpacket och jag trasslar linor. Kan bli fett.

nääru… du ska åka ambulans me maj å krille killen 😀

• skotten

Medlem
    7 december, 2007 vid 20:23

shit I have missed loads going on here, sweet idea….

Sourra, got your email, yeah you can keep my undies, and yes it really was my first time, and no there is noone else..

: )

• sourra

Medlem
    7 december, 2007 vid 20:31

@skotten 433106 wrote:

Sourra, got your email, yeah you can keep my undies, and yes it really was my first time, and no there is noone else..

: )

Sweet! Latex-undies matching that huge white ass of yours will serve well as storm kite (approx 2.5 sqm) =)
    Now, about those pics that Nicke took of us while we were , will you toss it up on that lousy ftp of yours anytime soon?

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications