Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sourras bidrag till mänskligheten

• olle-2

Medlem
    9 december, 2007 vid 11:54

@sourra 432909 wrote:

Lintrassel är aldrig kul men så här på ”vintern” är det sugigare än någonsin. Så här kommer ett litet pysseltips som kan spara dig dagar och år i form av tid som du slipper spendera på trassel.

1. Ta en vanlig påsklämma
    2. Skär ett gäng skåror i klämman
    3. Ta bort plasten mellan varannan skåra så att linorna får plats.
    4. När du har varit ute och kitesmurfat lägger du linorna i rätt ordning innan du kopplar loss dom från kiten.
    5. Knäpp igen spännet och koppla loss linorna samt dra igenom linorna så att spännet är vid linänden innan du lindar upp linorna på bommen. Voilá!

Nästa gång du ska ut och köra är det bara att koppla linorna mot kiten i rätt ordning, knäppa upp spännet, linda upp linorna och launcha. Du kan helt omöjligt få trassel. Grattis till en drägligare tillvaro!

HELT SUVERÄNT!!! Tack för den!

/ Olle

• olle-2

Medlem
    9 december, 2007 vid 12:04

Ett annat applikationsområde….en aning off-topic…

1. Skjut ett rådjur eller dyl.
    2. Öppna magen som vanligt
    3. Applicera två klämmor på ändtarmen & urinrör
    4. Skär mellan klämmorna
    5. Ta ut mag-/tarmpaket utan att behöva oroa sig för köttförstöring

Som på ER men ändå inte….

• zilversurfarn

Medlem
    10 december, 2007 vid 09:38
    -Olle-;433344 wrote:
    Ett annat applikationsområde….en aning off-topic…

1. Skjut ett rådjur eller dyl.
    2. Öppna magen som vanligt
    3. Applicera två klämmor på ändtarmen & urinrör
    4. Skär mellan klämmorna
    5. Ta ut mag-/tarmpaket utan att behöva oroa sig för köttförstöring

Som på ER men ändå inte….

Spännande utveckling på denna tråden, only on Steffo! 😀

• eddie

Medlem
    14 december, 2007 vid 16:29

Hoppas det börjar blåsa varma vindar snart

• thorn

Medlem
    14 december, 2007 vid 21:15

Wacko Nils jag har tagi och kopierat din geniala lösning för 5 linors, men min har en mycket finare finish. efter man skurit ut alla skårorna så tar man och kör 1s med varmluftspistolen så att plasten börjar smälta lite, men här är det farligt för om man kör 1s för läng så smälte hela skiten ihop och man få börja om från början och det är ju väldigt tråkigt. Det ser mycket proffsigt ut men jag har inte bestämt mig för hur mycket man ska ta betalt än. 100kr borde det vara värt. Ni kan skicka era beställningar till [EMAIL=”ThörnsKook-Clamp@surrarippoff.com”]ThörnsKook-Clamp@surrarippoff.com[/EMAIL]

OBS! endast förskotsbetalning till mitt schweiziska bankkonto accepteras.

• jezaja

Medlem
    15 december, 2007 vid 15:45
    Thörn;434065 wrote:
    Wacko Nils jag har tagi och kopierat din geniala lösning för 5 linors, men min har en mycket finare finish. efter man skurit ut alla skårorna så tar man och kör 1s med varmluftspistolen så att plasten börjar smälta lite, men här är det farligt för om man kör 1s för läng så smälte hela skiten ihop och man få börja om från början och det är ju väldigt tråkigt. Det ser mycket proffsigt ut men jag har inte bestämt mig för hur mycket man ska ta betalt än. 100kr borde det vara värt. Ni kan skicka era beställningar till ThörnsKook-Clamp@surrarippoff.com

OBS! endast förskotsbetalning till mitt schweiziska bankkonto accepteras.

Utan bild så är den inte fin 🙂

• sourra

Medlem
    12 januari, 2008 vid 23:10

En prototyp av Sourras Kook-Clamp 2.0 finns nu ute. Skillnaden mot 1.0 är att 2.0 har ett utskuret område som gör att linorna kan löpa fritt i clampen när man t.ex. ska trassla upp linorna (om man nu mot all förmodan lyckats trassla till det). Se röd markering nedan för anvisning om vad som skall skäras ut på samliga flänsar på ovansidan.

• tim-eriksson

Medlem
    13 januari, 2008 vid 09:34

Det märk att killen läser I, sikken civilingenjör

• tomw

Medlem
    13 januari, 2008 vid 20:51

Tom Lindén- mannen som uppfann påsklämman, skulle vara mycket imponerad och glad att se detta mod till hans produkt.

TW

• wakenils

Medlem
    14 januari, 2008 vid 17:15

testade min klämma igår o den funkade utmärkt!

• sourra

Medlem
    14 januari, 2008 vid 22:01

Fett! Inte ens du kan misslyckas med den. Snacka om att Kook-Clampen gör skäl för namnet!

• freddagadda

Medlem
    14 januari, 2008 vid 23:05

Nu har jag också en fyralinorsklämma. En lila.. 😀
    Blir till att gå ut i garaget och göra en femlinors också.

Man kanske skulle chansa och testa göra en 2.0’a.
    Fast den värkar jete knepig licksåm.

• i96dansa

Medlem
    15 januari, 2008 vid 09:14

Inget fel på I.
    Många I:are som kite:ar. jag med.

• tim-eriksson

Medlem
    15 januari, 2008 vid 09:18
    i96dansa;438607 wrote:
    Inget fel på I.
    Många I:are som kite:ar. jag med.

Inte i Linköping… Vad jag vet :/ Bara jag och en till kille som windsurfar ser det också ut som.

• sourra

Medlem
    16 juli, 2009 vid 16:06

Nu när det länkats till tråden kan jag ju passa på att tipsa om ett smartare sätt att göra skårorna: Ta fram en spetsig lödkolv/lödpenna och smält lagom breda skåror i plasten. Voilá!

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sourras bidrag till mänskligheten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.