Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing spännande 2002 ?

• spännande 2002 ?

Publicerad av voodoo på 19 december, 2001 vid 12:29

efter att ha läst dessa kommentarer från north’s hemsida så ser det spännande ut iför -02!
    Robert Territehau (F-2000) drops us these lines: ”I take the plane to Paris tonight for the boat show. I could not have left earlier because of lot of stuff to do here in Maui, I already did some photo shoots in Little Bay and Ho`okipa in strong wind conditions, flyin`high as a ”skymanboy” in search for the triple loop, did some one handed high double loop and more !!! Then I get back to Maui after the boat show… Aloha, Robert”
    …………………………………………..

Nik Baker (K-66) has been in Maui now for nearly 3 weeks and has been concentrating on the development work of the new XYZ and XYZ up for next year as well as the new XYZ and the new XYZ. (name of the products censured by the management)
    He reports: ”It has been great fun this last week as it has been blowing about 35knots and we were able to sail a load of 3.7 and 4.2 sails something we normally do not have a chance to do until march. Also we have been testing the new XYZ which I am really stoked to say is looking great.” (tror att det är ett racesegel eftersom Buzianis också är inblandad))
    ……………………………………….

Levi Siver (USA-0): ”I have a professional wave sailing clinic in association with Maui Windsurf
    Company in April at Kanaha, so spread the word. (THAT IS WHAT WE ACTAULLY DO LEVI, THE WORD IS SPREAD!!- North Sails Management). Also, preparing for a high budget film that will probably come out in the end of 2002. We already have sick helicopter shots and new moves on film right now. We are working on the storyboard for the video and who will be riding in it. I will let you know what the name is as soon as things start coming together…..

s svarade 23 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    19 december, 2001 vid 19:09

Har just kommit hem från Maui och har seglat bredvid Nik och de andra på sprecks och Kanaha. Det var mycket 4,2 och masthögt. Nik körde bara standardsegel vad jag kunde se men hade en grym proto? till bräda. Vad som däremot var intressant och något som troligen ganska få vet är att Bringdal verkar var på gång med något eget…men det är nog hemligt ett tag till…

• s

Medlem
    19 december, 2001 vid 19:49

Har du inte övergivit North än?
    Jag trodde du var HET nuförtiden…

S..

• voodoo

Medlem
    20 december, 2001 vid 11:38

Nej, lite svårt att ge upp ett segelmärke jag stormtrivs med, och DrX:et är för bra för att bytas ut!!

• adde

Medlem
    21 december, 2001 vid 07:12

Skulle vara intressant att höra hur du upplever dina Impact, de är väl inte så lika Style i karaktären?. Är inte Aerials mer lika Style (jag har fått upfattningen att du gillade poweeer). Lilla Maui Project (8’2″??) fick bra kritik i windsurf…

/adde

/adde

• s

Medlem
    2 januari, 2002 vid 12:59

Det kan jag säga att det är skillnad!
    Jag är mycket positivt överraskad över mina Arrows Impact. Jag har ju som sagt inte bara bytt segelmärke utan framförallt typ av segel, från low-end-powerwave till high-end-twist segel. Det gjorde skillnad i seglegenskaper, framförallt för manöverbarheten utan att jag förlorat farten som jag gillar. Jag skulle ju kunna hänga kvar vid powerwave om jag velat med Arrows Arial seglen, men jag hade nya teorier om hur min segling fungerade och att den var mer anpassad för ett twist segel som är byggt för att seglas medium- till överriggat och fortfarande ha manöverbarheten kvar.
    Arrows Impact är mycket mjukare att hantera och man känner aldrig att man blir överriggad och ”stockig” på samma sätt som mina North Style.
    Jag skall göra ett ordentligt inlägg om detta någon gång, inte nu.

Staffan

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications