Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Spåra IP?
-
Spåra IP?
Publicerad av stellan på 23 februari, 2005 vid 14:58Lite utanför topix men då det sitter en massa hacker här ändå. Någon som har en bra site för att tracka IP adresser?
Ha det
eddie svarade 20 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Du kan antingen vara lite olaglig och ladda ner programmet VisualRoute från DC++ så kommer du få fram IP-adressen på en världskarta… eller så kan du gå in på
http://www.urgentclick.com/address_trace.php
och knappa in IP-nummret där. då får du fram vilken leverantör som tillhandahåller nummret och genom att kontakta den leverantören så bör du kunna få ytterligare information. Ett litet krux e dock att folk som sysslar med olagligheter som hot via nätet oftast inte använder sin egna ip-adress utan låter sitt budskap gå genom ett antal andra ”datorer” som oftast finns på flera olika ställen i världen.. Och det medför att du oftast bara får fram den datorn som du hade direktkontakt med, och i flera fall e den ägaren till det Ip-nummret helt oskyldig och ovetande om att hans dator varit i kontakt med din dator… Fast nu skenade jag iväg, du har ju inte ens sagt att du blivit utsatt för några otrevligheter… jag bara antog det,
VisualRoute hittar du på deras site http://www.visualiptrace.com/index.html om du vill vara helt laglig och köpa det eller om du vill hitta mer info om det innan du laddar hem det från DC.
Kom dock ihåg att det är olagligt och straffbart att ladda hem copy-wrightat material från nätet, varför jag frånsäger mig allt ansvar för vad du gör med ovanstående information.NU måste jag kila för anti-piratbyrån e mig på spåren.

//
Din vän i onödan
Micke -
coolt , jag upptäckte just att visual route även har en e-mail tracker som gör att man kan se hur ett mail har färdats innan det kom fram till en , ( alla servrar som det passerat på vägen )
-
host, nslookup, traceroute .. finns på varenda maskin,
om man inte kör windows förståss
-
japp, med andra ord enas vi om att den absolut enklaste lösningen för Stellan blir om han formaterar hela sin hårddisk tar den under armen å springer 26 varv runt sitt eget hus och sen avslutar hela loppet med ett graciöst luftsprång( inte för att det fyller nån funktion, men bara för att roa grannarna ) och sen installerar Linux istället för windows. Det var ju den självklara lösningen som jag inte ens brydde mig om att ta upp i mitt första inlägg, utan istället tipsade om den långt mycket krångligare lösningen att installera ett litet program

Mvh
MickeP.S Av säkerhetskäl skickar jag detta inlägg från en IP-adress som inte är min egen

D.s -
Tack för tipsen – den där webbsidan som gör en lookup räcker bra. Man har användning för steffo ibland minnsan.
Om någon undrar är det ingen på steffo som ska spåras utan besökare på en hemsida vi gjort med jobb.
Gracia
Logga in för att svara.