Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Speed över sundet Helsingborg-Helsingör /2004

• Speed över sundet Helsingborg-Helsingör /2004

Publicerad av eagletech på 15 januari, 2004 vid 00:39

Hej och gott nytt år på er alla kitesugna (addicts)
    Jag har ett gott nyårslöfte. Jag vill att vi kitare tar speed rekordet, över värdens mest trafikerade sund.(Låter bra!) Mellan helsingborg och Helsingör,jag tror att någon har tagit på sig äran (Vet ej vem) men någon säger att dom har seglat över på ca 5 min .Jag har själv speedat över på 4.55 min.Hahahaha med mina windsurfingprylar.Jag vill prova på om vi kan slå 5 min med kite och få dom att förstå att vi är snabbast över sundet .Vem vågar visa var skåpet ska stå??????
    Mvh Roger Örnvang Helsingborg/Fortuna beach surfingclub.
    Ps Jag vill.
    Vem mer vill få detta att bli en sak vi tränar för ,innan vi sätter en datum för att speeda på tid?

nilsson svarade 21 år, 3 månader sedan 13 Medlemmar · 30 Svar
  • 30 Svar
  • kitelife

Medlem
    15 januari, 2004 vid 02:56

jag är på ! tell me when…

//Pan

• anonym-anvandare

Medlem
    15 januari, 2004 vid 08:11

Jeg er også på!!! sad og regnede lidt på det… 3,5 KM på 5 min. = 42 km/h … det burde kunne lade sig gøre

Hvis der er nogen der er klar på en distancesejlads:

Klagshamn-Saltholm-Amager Strand til sommer så tror jeg vi er nogle danske kitere der arrangerer noget. (Der er pitstop på saltholm, hvor der er flaaaaaat-water og 1 meter dybt)

Der er også talt om at tage en distancesejlads mellem dronningmølle (Nord om Helsingør) til mölla/Råå

http://www.kitesurferen.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=5294&highlight=dronningm%F8lle

Myggen

• sidpiraya

Medlem
    15 januari, 2004 vid 10:48

Jag är med.

• goggor

Medlem
    15 januari, 2004 vid 11:06

jag är på bara det är tillräkligt varmt i vattnet…:)

• arnolderik

Medlem
    15 januari, 2004 vid 11:43

Är oxå på, om det blir lite framförhållning så jag kan bränna ner från stöckhölm…

ArnoldErik grin.gif

• zoolander

Medlem
    15 januari, 2004 vid 13:44

jag skiter i det.. kan inte simma och ingen kite i världen kan bära upp allt mitt julefläsk!!!

• kicki

Medlem
    15 januari, 2004 vid 15:42

Jag är lätt på om jag är i sverige. Har precis fått den specialdesignade Wook2 som användes vid kryssningen av channeln (mellan Dover och Calais). Kanske den kan få upp farten.

• nilsson

Medlem
    15 januari, 2004 vid 17:58

Var skåpet skall stå? Ja en sån tävling lär få gå från viking! Jag är lätt på! men inte förrän i April, Maj.
    Detta skulle vara något för Hugo!

• nilsson

Medlem
    15 januari, 2004 vid 18:00

Man behöver inte kunna simma det är ju världens mest trafikerade sund!

• kitelife

Medlem
    15 januari, 2004 vid 20:16

jag är ganska säker på att jag kan fixa en följebåt om ny vill göra det till en serös grej; )

//Pan

• nilsson

Medlem
    15 januari, 2004 vid 20:45

Halvvägs, och längre, till danmark har de flesta som kitar på Viking varit ( jag brukar dock tappa brädan en bit ut sen, 3UG tappade på Viking, så räknas bodydrag inn i tävlingen) men jag är seriös och kan tänka mig att skänka en GLK kite(midje)sele till vinnaren! Ha det bra i Cabarete

• patrikol

Medlem
    15 januari, 2004 vid 21:04

Det börja låta seriöst får väl haka på som någon sorts funktionär! smile.gif

• niklas82

Medlem
    15 januari, 2004 vid 23:39

jag vill va med… sen över igen är det pack race.. vem som får flest flaskor öl med sej över igen grin.gif

• hengo

Medlem
    15 januari, 2004 vid 23:47

sätt upp ett datum så är jag nog också med! grin.gif

• eagletech

Medlem
    16 januari, 2004 vid 06:17

Klart att jag menar att vi ska göra det,helst på försommaren.För då har vi mer vind än på sommaren.vi tar även kontakt med någon i Danmark som är sugen på att hjälpa till och fixa med var vi kan målgång osv.
    Mvh Roger Örnvang cool.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Speed över sundet Helsingborg-Helsingör /2004

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.