Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › speedspot ? ölands norra udde
-
speedspot ? ölands norra udde
Publicerad av Oregistrerad på 16 oktober, 2007 vid 09:34vad tros om detta ställe? landskapet är lågt åt alla håll så vinden kommer till från allt utom syd, tror jag .
Någon som redan kör där ?
wilund
se karta
http://www.hitta.se/SearchCombi.aspx?vad=&var=grankullavikenoaxen svarade 18 år sedan 6 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Klart att det är ett snabbt ställe, det är för fanken fågelskyddsområde och då vet man med säkerhet att det är bra för en speedare. ”fågelskyddsområde” är egentligen ett kodord för skitbra vatten.:wink:
Känner till att några locals varit där och kollat in men aldrig provat. Men på en dundrande NV så vore det kanske läge.
-
@getwet 422615 wrote:
Klart att det är ett snabbt ställe, det är för fanken fågelskyddsområde och då vet man med säkerhet att det är bra för en speedare. ”fågelskyddsområde” är egentligen ett kodord för skitbra vatten.:wink:
Känner till att några locals varit där och kollat in men aldrig provat. Men på en dundrande NV så vore det kanske läge.
Tror att Pugge och Robban varit där
(och kollat på fåglar 🙂
Har för mig att dom ville ha detta ställe för sig själva
Då finns det ju bättre ställen utanför Ottenby om vi pratar fågelspeed.
Men då lär det garanterat ta hus i helvete på fågelskåderiet. -
Hm….Men om man går med i nån rikstäckande ”ornitologförening” då borde man ju ha ett godkänt alibi för att få befinna sig i ”fågelområden”, främst i syfte att komma dessa ovanliga fåglar närmare o vid behov kunna ringmärka dem…O som transport medel använder man sig av sin tystgående surfbräda…eller:-)?
-
@kinetic 422675 wrote:
Hm….Men om man går med i nån rikstäckande ”ornitologförening” då borde man ju ha ett godkänt alibi för att få befinna sig i ”fågelområden”, främst i syfte att komma dessa ovanliga fåglar närmare o vid behov kunna ringmärka dem…O som transport medel använder man sig av sin tystgående surfbräda…eller:-)?
Absolut, och eftersom jag har fågelben så borde jag få vara inom dessa områden utan begränsningar……men bara jag alltså! 😉
-
@getwet 422712 wrote:
Absolut, och eftersom jag har fågelben så borde jag få vara inom dessa områden utan begränsningar……men bara jag alltså! 😉
Vill minnas att det finns en del objekt under ytan i Grankullavik som ”ni” med dyra fenor inte gillar….! Så jag får väl ta mitt junk dit i vår och göra en ”ränna” med mina fenor….!
-
Apropå ornitologer, det är väl bara att komplettera utrustningen med en kikare när man ska ut, eller? Instant ornitolog!
Logga in för att svara.