Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Speedställe på nordligt på Väddö!?

• Speedställe på nordligt på Väddö!?

Publicerad av gurra1978 på 30 juni, 2005 vid 11:42

Kan detta ställe vara något. Jag var ute på halvön Sennebyhaken idag och måtte upp vinden till 10 m/s. Det var ju rätt stökigt utanför men inne i bukten kom vinden in rätt bra trots ”lite” vind (för speed). Dessutom var det ju VÄLDIGT platt. Bukten är mycket större än vad det ser ut på kartan så visst finns det speedsträcka nog. Man kan börja ut i dyningarna på havet och bränna i på en fet slör rakt in i bukten och nå maxhastighet kanske.

ebh svarade 19 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • gurra1978

Medlem
    30 juni, 2005 vid 11:44

Se så platt och fint (tagen idag).

• magnus999

Medlem
    30 juni, 2005 vid 11:47

testa att köra där

• magnus999

Medlem
    30 juni, 2005 vid 11:49

det är ju fin vind vad väntar du på???

• gurra1978

Medlem
    30 juni, 2005 vid 11:50

Svar till:

testa att köra där

[/ QUOTE ]

Har inga speedprylar annars hade jag gärna provat stället. Tänkte bara tipsa någon speedfreak som getwet typ? Fast han har ju problem att åka länge norrut än Fituna och Gålö smirk.gif

• magnus999

Medlem
    30 juni, 2005 vid 11:54

ok

• boman

Medlem
    30 juni, 2005 vid 12:15

Har för mig att det ligger en och annan sten där inne…

Här är en bild Sennebyhakens fina rigg yta, kanske det bästa med hela stället.

• swe223

Medlem
    30 juni, 2005 vid 12:58

Det är ju bara en liten sten utmärkt på sjökortet. Det är förvisso ingen garanti för att det inte ligger fler stenar inne i viken och lurar.
    Bohman kan väl köra först och reka lite efter stenar innan vi andra kommer 🙂
    //Nicke

• boman

Medlem
    30 juni, 2005 vid 19:35

igentligen vad gör lite sten när man kör med en 28 fena!? ont kanske…
    Stället funkar även på sydliga vindar, salnö ser man i horisonten.

• ebh

Medlem
    3 juli, 2005 vid 21:11

Liten varning!
    Jag har badat i området en hel del och där finns som sagt en del sten. Med 28 fena är det kanske riskfritt? Bilden från Haken ser bra ut men det är en del bärande fr bildens riggplats och man skall ut oftast mitt emot en liten ö, dvs ofta ngt lä, inte helt lätt. Väl ute bör det funka bra att speeda mot skjutområdet, men undvik bakvattnet i lä av Haken, där!! finns det gott om sten!
    Optimal speedsjö är Bornan! nära Väddö kanal, ngt norr om Elmsta. Optimal vind är ost eller norr (har jag för mig, reservation). Här kan det blåsa absolut bralla utan några som helst vågor, bara att ta för sig. End en liten nästan privat badstrand att gå i ifrån. Värna friden med de boende!
    Lycka till!
    ebh

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Speedställe på nordligt på Väddö!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.