Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing spots runt kalmar/Öland

• spots runt kalmar/Öland

Publicerad av wilund på 2 juni, 2008 vid 22:22

Undrar om någon har tips om något spot för segling under tisdag? smhi säger ; nordost 8-12ms, hade tänkt Haga men är det kanske bättre att åka över till Kalmar eller Ölands ost kust eller funkar Haga på nordost eller blir det för byigt/lä då?

mvh wilund

fnassel svarade 17 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • bicless

Medlem
    2 juni, 2008 vid 22:36

Har provat Ängjärnsudde, långt ut på nordöstra spetsen på öland och det var en nice spot på nord och nord ost. Men locals vet nog mer om detta.

Bicless

• fnassel

Medlem
    3 juni, 2008 vid 06:51

Temat har varit uppe tidigare!
    Haga funkar på nordost! Det blir lite sida från men med lite tur i sjöbrisen vrider det till ren nord och ökar! Kan bli riktigt bra!!!
    Själv tycker jag om att ha lite vågor så jag seglar ibland vid Ålebäck (tror jag det heter) Söder om Bläsinge. Fungerar på de flesta ostliga riktningar!
    Här är det dock ofta sämre vind än på haga trots den fördelaktiga riktningen!
    För riktiga Nordost dagar har du ju alltid Trollskogen som väl kan klassas som ett av de bättre vågspotten i det här landet.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing spots runt kalmar/Öland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.