Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sprucken mast

• Sprucken mast

Publicerad av anonym-anvandare på 4 maj, 2003 vid 15:34

Hej
    Jag lyckades spräcka min mast i toppen igår. Jag hade en konad tapp till quicktippen och trodde inte att det gjorde något att den inte riktigt gick ned i hålet. Detta resulterade i att toppen hade börjat spricka när jag kollade efter surfet. Den har två sprickor som är ca. 4cm långa som går längs med masten. Räcker det att lägga ett antal varv glasfiberväv runt? Det är väll ingen större kraft i denna riktning i vanliga fall. Diametern är nu lite större i toppen, skall jag försöka få ihop den innan jag lagar den?
    /Henrik

anonym-anvandare svarade 22 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • lars_k

Medlem
    4 maj, 2003 vid 16:06

Ajaj. Tycker det borde hålla om du öppnar/bänder upp sprickorna lite och petar in epoxilim och klämmer ihop med en tving eller slangklämma.
    Sedan laminerar du ett varv glasfiberväv utanpå.
    Längst upp är ju inte belastingarna på masten så stora så det bör hålla…

• anonym-anvandare

Medlem
    4 maj, 2003 vid 18:10

2-4-5-6-7-8 YO! Je`rry Villiams asså, funkar bra att linda 2-3 varv glas å sen ta lite epoxy, man kan ju tejpa runt så att onödig epoxy försvinner oxå

• anonym-anvandare

Medlem
    5 maj, 2003 vid 05:09

Tack för tipsen!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications