Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sputnik 275, 100L – funkar som semi-nybörjarbräda?

• Sputnik 275, 100L – funkar som semi-nybörjarbräda?

Publicerad av anonym-anvandare på 12 maj, 2002 vid 20:43

Aloha,
    Skulle behöva lite tips …
    Jag är inte så duktig seglare, har kört nåt år på Bic Veloce 298, och några andra brädor med 120+ Liter.
    Hur är en Sputnik 275 på 100L? Är den för svårseglad för mig?
    Är det en ren slalom/race bräda, eller går det att ”leka” lite med den också?
    Väldigt tacksam för tips, eftersom jag funderar på att köpa en!

ola_p svarade 23 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    13 maj, 2002 vid 00:27

En otroligt snabb, ganska svargippad brada…det ar det jag vet…

• poopzilla

Medlem
    13 maj, 2002 vid 10:55

Har en sån själv (Till salu. Om du vill ha ett till pris att jämföra med så är det bara att maila mig). Jag tror nog att du kan gå över till denna bräda även om det idag finns bättre brädor att utvecklas på. Har för mig att dessa brädor benämndes som ”Dedicated Slalom Boards”, DSB, alltså rena slalombrädor. I gipparna får man trycka i lite mer med bakfoten för att få runt brädan. Tycker fortfarande att den känns snabb när man rejsar med andra som har nyare brädor. Den gillar plattare vatten. Ganska stryktålig jämfört med nyare racebrädor. Tycker du det är roligare att rejsa än att tricka samt att budgeten är skral så skulle jag slå till, förutsatt att du fått ett bra pris förståss.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 maj, 2002 vid 11:00

Det är en ren racebräda för slalom, snabb men inte rolig för gipp å trickträning! Farten hänger säkert med eller är snabbare än de flesta moderna brädor men det är ingen skön freeridebräda utan en ganska extrem fartmaskin. Jag skulle inte rekomendera den för nån!

• anonym-anvandare

Medlem
    13 maj, 2002 vid 17:12

det är en skitsvår supersnabb expertbräda. Inget å ha…

• ola_p

Medlem
    13 maj, 2002 vid 18:16

Har 270, ganska snabb och stryktålig. Dock är det en smula klurigt att får rätt trim så den verkligen går fort. Skuller inte rekomendera den innan du sätter åtminstånde, säg 70% av dina gippar om det inte blåser apa eller är vindstilla vill säga.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications