Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ss05 testade idag.

• rambo_johnson

Medlem
    20 augusti, 2004 vid 11:14

allt hänger ihop… ju mer höjd du kan i högre hastighet dessto högre hoppar du

• anonym-anvandare

Medlem
    20 augusti, 2004 vid 11:20

Tror att aerodynamiken på wingarna börjar bli optimal vad det gäller tube kites. De har nog kommit till en punkt där det mera handlar om kompromisser, ie mera kraft / performance eller mera säkerhet / depower!
    Däremot kan nog materialutvecklingen gå framåt en hel del, lättare material och mindre tuber kan ju göra en hel del för LEIs.
    /J

• rambo_johnson

Medlem
    20 augusti, 2004 vid 11:23

va kör du för kites nic?

• nic

Medlem
    20 augusti, 2004 vid 11:25

SJälvklart nigga bro, men det är inte det som är frågan.

Frågan är hur tillförlitligt det är när någon säger att höjdtagningen är såå mkt bättre efter att ha kört i två timmar.

Sekundärt, hur stor skillnad är det på kites från 03 till 04, eller 04 till 05? Är det så stor skillnad att man kan jämföra ur minnet blir vi nog alla glada. Tillåt mig tveka.

nic

• sidpiraya

Medlem
    20 augusti, 2004 vid 11:28

Nu har jag möjligheterna att låna drakar lite då & då för att testa, och om man är ute och kör först på låt oss säga en 03:a och sen kör en 04:a så kan i allafall jag märka jätte stora skilnader. och då är det inte för att jag den sennaste timmen har blivit bättre på att ta höjd, eller på at hoppa högt eller köra snabbt.
    men visst det hela handlar om hur jag tycker att den känns och inga veteskapliga bevis för att den flyger 2 grader högre i vind eller nått sånt.

Tycker det låter konstigt att du inte kan märka skilnader, märker du inte skilnaden på en bräda och en annan?

Ja ja nu skiter jag i detta, du märker ingen skilnad, jag och en massa till gör det.

• nic

Medlem
    20 augusti, 2004 vid 11:31

X3, 12 å 16
    Aero 8 för bättre kontroll i mkt vind och höjdtagningen är gratis i denna storlek.

nic

• nic

Medlem
    20 augusti, 2004 vid 11:35

Nä, har inte sagt att det inte är någon skillnad bara att när jag åker bakom en 04 kite med 03 så märker inte jag någon skillnad (speciellt inte i små storlekar). å nej, jag har inte heller gjort någon vetenskaplig test.

Precis som alla andra utgår jag från att kites blir lite bättre på det mesta men med inflationen i hur bra alla nya kites går uppvinds kan vi snart segla rakt mot vinden.

nic

• pepa

Medlem
    20 augusti, 2004 vid 14:37

Ni är roliga.

• dirk_diggler

Medlem
    20 augusti, 2004 vid 15:23

nic, bajsa ner dig. lägg ner finsnacket, känner du inte skillnad på olika kites och brädor så ödsla inte tid på att skriva här. citera gärna, men ge fan i å hitta på saker man skrivit som du sen utnyttjar för att smutskasta mina åsikter. läs! mina åsikter och synpunkter ska du ju i vilket fall som helst skita i. det är väl bara kul att man delar med sig av sina stunder på vattnet. om någon annan sen tycker något annat om dessa kitsen, är det ju bara kul att få höra dom åsikterna. så kom inte här å kom innan du testat själv.

• anonym-anvandare

Medlem
    20 augusti, 2004 vid 16:02

Svar till:

Nä, har inte sagt att det inte är någon skillnad bara att när jag åker bakom en 04 kite med 03 så märker inte jag någon skillnad. å nej, jag har inte heller gjort någon vetenskaplig test.

Precis som alla andra utgår jag från att kites blir lite bättre på det mesta men med inflationen i hur bra alla nya kites går uppvinds kan vi snart segla rakt mot vinden.

nic

[/ QUOTE ]

Hahaha tamej fan bland det bästa jag läst på länge bland brats och snorvalpar på kitekonfen!!!

Du e en skön lirare Nic!

• gogga

Medlem
    20 augusti, 2004 vid 16:03

Vi vill se catfight!!!

• dirk_diggler

Medlem
    20 augusti, 2004 vid 16:41

vadådå?

• curry

Medlem
    20 augusti, 2004 vid 17:30

finns det ingen media från testet?

• nic

Medlem
    20 augusti, 2004 vid 22:32

Zzzz

• rambo_johnson

Medlem
    21 augusti, 2004 vid 08:35

Svar till:

X3, 12 å 16
    Aero 8 för bättre kontroll i mkt vind och höjdtagningen är gratis i denna storlek.

nic

[/ QUOTE ]

OKEEEEEEEEJ

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications