Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › SSS vs UDS?
-
SSS vs UDS?
Publicerad av anonym-anvandare på 23 november, 2003 vid 21:08vad är SSS? spin-leash från naish right? så vad är då skillnaden mot UDS?
den har väl en perfekt fungerande spinleash right?
kan man göra handlepass med SSS?
vad står SSS för?
gustav
gugge svarade 21 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Naish’s Spinning Safety System
The Complete Spinning Safety System package includes:
-Adjuster strap
-Static Leash Line
-Patent Pending spreader bar
-Quick Release Trim Loop
-Optional carbon control bar with end winders
and leader lines -
jag hamnade bara på naishs hemsida kan du inmte länka direkt?
-
noop för dom ska alltid ha en massa flash skit som strular…
//Pan
-
hehe men tack. men jag förstår faktiskt ändå inte riktigt skillnaden. SSS är alltså UDS utan det fantastiska depower-systemet?
verkar som man kan göra handle-pass med SSS men inte med UDS?
gustav
-
Om jag har fattat rätt så användar man chickenloopen för att få full power med UDS:en. Varför helt enkelt inte bara ha en fast loop i stället? Man har ju ändå ingen marginal när det gustar i och man är loopad i kycklingen.
/H
-
Du är på rätt spår nu när det gäller UDS en lite korrigering bara det är chickenloopen som inte behövs den kan du klippa bort! Ps Du har en liten marginal typ 10 cm det räcker gott för att få loss chicken loopen direkt. Det finns dom som påstår att dom hoppar mycket högre när dom inte är inkopplade i chicken loopen!
-
Ja fy fasen.
Tror jag skall lagga en bestallning direkt. Maste ju anda ha en ny bom.
Huber hade hemma va?
/H
-
Ja han hade för några dagar sedan så chansa direkt, vill bara än en gång säga att det passar kanske inte alla. Är du nybörjare eller medelgod behöver du dock inte tveka. Är du avancerad åkare kanske du skall prova först.
-
Dom kommer att bli betydligt lugnare när du skaffat UDS.
-
Henrik,
kommer på Torsdag, som det ser ut. Lägg undan en till mig (komplett)
/Henrik
Logga in för att svara.