Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › stackars skåningar
- 

stackars skåningar
Publicerad av walle på 21 november, 2004 vid 16:47stackars er som så sällan har snö!
Jag var ute i dag på årets första snowkite åkning, dåligt med snö, lite för svag vind men ändå årets första snö åkning

Det blev 1,5-2timmes åkning i strålande sol i alla fall, skööönt att bara softa omkring och svisha förbi alla skidåkare och hoppa över skidspåren
luuddee svarade 20 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 18 Svar - 
			18 Svar

- 
kanske ska tillägga att småland inte är lappland,vi har fortfarande öppet vatten, så om det bara blåst mer så kunde jag åkt på vatten i stället

- 
Så du menar på fullt allvar att norrland inte börjar strax norr om Lund?

- 
okej då men lååååångt söderut i lappland

såg att vi ska få massa mer snö i morgon och på tisdag

hoppas ni får lite med! - 
Älskar snö och Snowboard men det är lite tunnsått med berg här i Skåne och öppet vatten så vi får nöja oss med vanlig kitesurfing!

- 
vilken storlek på kite använder man vid snowkite om man jämför med wasserkite? ni verkar ju ha koll på d era jävla norrbaggar
 - 
ungefär samma men man kan inte köra lika ”över riggad” som på vatten, alltså behöver du mindre kite om det brallar på…
Fast det beror lite på underlaget med, hur bra grepp du har.
är det tunt med snö, pudersnö eller is så er det en storlek mindre som gäller.
Är det kramsnö/töväder, alltså bra grepp, så kör du med samma som på vatten!
 - 
Svar till:
stackars er som så sällan har snö!
Jag var ute i dag på årets första snowkite åkning, dåligt med snö, lite för svag vind men ändå årets första snö åkning

Det blev 1,5-2timmes åkning i strålande sol i alla fall, skööönt att bara softa omkring och svisha förbi alla skidåkare och hoppa över skidspåren
[/ QUOTE ]
Eyy stackars smålänning som får frysa fast pungen på sin Ocean Rodeo när en annan får surfa fetaste EH kiten i Cabarete, du kan stanna i norrlann

- 
Svar till:
Svar till:
stackars er som så sällan har snö!

[/ QUOTE ]
Eyy stackars smålänning som får frysa fast pungen på sin Ocean Rodeo när en annan får surfa fetaste EH kiten i Cabarete, du kan stanna i norrlann

[/ QUOTE ]
Eyy, Eyy! kommer nog över till Cabarete två veckor någon gång mellan Jan-mars… så håll undan

blir det nått mer av EH då?
 - 
du walle man.. jag ahr också funderingar på att dra ner ett par veckor den tiden. vi kanske kan meka nått
 - 
Svar till:
blir det nått mer av EH då?
[/ QUOTE ]
Kommer runt nyår skulle jag gissa…
 - 
Svar till:
du walle man.. jag ahr också funderingar på att dra ner ett par veckor den tiden. vi kanske kan meka nått
[/ QUOTE ]
det får vi göra!
jag är nog ganska flexibel, kan åka sissta minuten.kommer ta med några meckade ”old village” plankor för testkörning

- 
ska frysa på ikväll här kan ju bli litta glatt om inte annat
 - 
Vi kanske kan köra lite snökite på ribban i helgen om det kommer lite snö.. Skulle vara kul att prova!

Logga in för att svara.