Tjenare Joce,
Gillar min s-type starkt och är den ultimata brädan för mig för att köra slalom/freeride i vindar 8-15 ms. Känns snabb och lätt under foten men kräver lite mer än en renodlad förlåtande freeride shape. Dock inget problem överhuvudtaget att köra in sig på om du är van vid typiska freeride brädor. Kör 5,2, 6,0 och 7,0 för att sedan växla upp till iSonic 125 (7,8 + 9,0) som jag nu beställt. Visst överlapp där men det är ok. Till 7,0 kör jag en något större fena på 38cm än 34cm Duke freeride som följde med 05 modellen. Brädans konstruktion och finish är av högsta kvalitet, möjligtvis vill du byta fotstropparna då dessa kan upplevas lite klumpiga. Vet inte om de har förbättrats på 06 modellerna (jag har 05) men jag köpte till Starboards race stroppar som är riktigt sköna och slimmade. Jag har dram konstruktionen och tycker det räcker, gick dock på wood verisionen på iSonicen. Kolla gärna forumet på http://www.star-board.com , där finns massor av info om segel- och fen alternativ till ST 115 + mycket annan nyttig information rörande vår sport.
lycka till !
/ Andy