Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Starta kiten själv i 14-17 m/2 hur???

• gadget

Medlem
    1 januari, 2008 vid 19:39
    -Olle-;436065 wrote:
    Peter

Ju mindre kite desto snabbare, och således, livligare är draken. Detta i kombination med byigheten i vindar passande för 6-8 m2 gör det minst sagt riskfyllt att självstarta. Jag har inget mindre än 9 m2 och den kör jag upp till 17-18 m/s men jag skulle aldrig självstarta den över 15 m/s

Vem f** kör en 9:a i 17-18 m/s? :confused2:

• olle-2

Medlem
    1 januari, 2008 vid 20:09

@Gadget 436264 wrote:

Vem f** kör en 9:a i 17-18 m/s? :confused2:

med stadiga 87 kg och låg tyngdpunkt (177 cm) går gränsen vid 17-18m/s med 9an, en XBow 2.

btw har jag kört den i över 20 m/s men det gör jag inte om, i.e. ovan gräns är resultatet av noggran empirisk studie 😉

• kvabbso

Medlem
    2 januari, 2008 vid 10:45

det är inte alltid säkert att ta imot en kite heller http://www.youtube.com/watch?v=S8OSMq70bRg&feature=related

• blackadder

Medlem
    2 januari, 2008 vid 17:48

@kvabbso 436302 wrote:

det är inte alltid säkert att ta imot en kite heller http://www.youtube.com/watch?v=S8OSMq70bRg&feature=related

Nä, jag minns en dag i a-bay när jag å kvabbso stod lite för nära…

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Starta kiten själv i 14-17 m/2 hur???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.