-
Stekhet afton – TACK!
Stort tack till alla som dök upp och bidrog till en grymetrevlig stekhet!!
Skön kväll blev det. Det kändes helt rätt från början. När solen lös in i de nyriggade seglen genom fönstren ut mot havet, det gässade på ordentligt på det blåa havet utanför, och HOT-flaggan fladdrade utsträckt på topp av flaggstången…
Innan alla började droppa in, flera direkt från vindsurfingen, ställde jag mig och tittade på alla grejorna. Superfreaken i alla sina färger, Divorna med sin glada blommor. Smacken med sina extremt förtroendegivande detaljer. SO, Spyclone, Fluid… vilka grejor denna lilla fina firma lyckas få fram! Och på alla riggar satt de där goa Aeronbommarna med senaste böj, i kol eller styvast möjliga aluminium.
Sen drog det igång. Kändes skönt så här 3:e gången i Varberg. De flesta ansikten känner man igen, även om det också var en del nya. Kvällens tema ”soul surfing/soul windsurfing” kändes klockrent. Och visst genomsyrades kvällen av soul/stoke/mana. Filmerna, bilderna, snacket, hänget, bärsen, tävlingarna. Allt kändes djädrigt lyckat. Opretantiöst utan att vara löjligt. Det nödvändiga men kommersiella tjafset hölls till ett minimum. Vågorna blev allt större vart efter kvällen led. Mot slutet var det åtminstone dubbel mast!
Kelaprosnurren:
John Pålsson hade turen med sig och vann således det sprillans Superfreaket 5.0 – stort grattis!Aeronkampen:
Efter en hård final drog Ola P. längsta stråt, eller snarare, lyckades hänga kvar längst. Grattis till bommen!Tröstpriset i Aeronkampen, en hotrod kolförlängare, gick till en hårt kämpande tjej, vars namn jag inte kan komma ihåg – grattis du också!
Stort tack till Ila, Ola H. och Varbergs enade studenter som hjälpte till med arrangemanget! Tack Philip för fint ihopklippt film. Ola H. tog bilder som nog läggs ut här såsmåningom. Manno, tack för att du tog dig upp från windsurf och sjukhus trots nyutsträckt knä (mer tvist och knäna klarar framåtlandningarna bättre). Återigen tack alla som kom!
Vi ses på vattnet eller på nästa stekkheta!
Jesper B
Logga in för att svara.