Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stekhet afton – TACK!

• Stekhet afton – TACK!

Publicerad av jesper_b på 22 april, 2007 vid 10:07

Stort tack till alla som dök upp och bidrog till en grymetrevlig stekhet!!

Skön kväll blev det. Det kändes helt rätt från början. När solen lös in i de nyriggade seglen genom fönstren ut mot havet, det gässade på ordentligt på det blåa havet utanför, och HOT-flaggan fladdrade utsträckt på topp av flaggstången…

Innan alla började droppa in, flera direkt från vindsurfingen, ställde jag mig och tittade på alla grejorna. Superfreaken i alla sina färger, Divorna med sin glada blommor. Smacken med sina extremt förtroendegivande detaljer. SO, Spyclone, Fluid… vilka grejor denna lilla fina firma lyckas få fram! Och på alla riggar satt de där goa Aeronbommarna med senaste böj, i kol eller styvast möjliga aluminium.

Sen drog det igång. Kändes skönt så här 3:e gången i Varberg. De flesta ansikten känner man igen, även om det också var en del nya. Kvällens tema ”soul surfing/soul windsurfing” kändes klockrent. Och visst genomsyrades kvällen av soul/stoke/mana. Filmerna, bilderna, snacket, hänget, bärsen, tävlingarna. Allt kändes djädrigt lyckat. Opretantiöst utan att vara löjligt. Det nödvändiga men kommersiella tjafset hölls till ett minimum. Vågorna blev allt större vart efter kvällen led. Mot slutet var det åtminstone dubbel mast!

Kelaprosnurren:
    John Pålsson hade turen med sig och vann således det sprillans Superfreaket 5.0 – stort grattis!

Aeronkampen:
    Efter en hård final drog Ola P. längsta stråt, eller snarare, lyckades hänga kvar längst. Grattis till bommen!

Tröstpriset i Aeronkampen, en hotrod kolförlängare, gick till en hårt kämpande tjej, vars namn jag inte kan komma ihåg – grattis du också!

Stort tack till Ila, Ola H. och Varbergs enade studenter som hjälpte till med arrangemanget! Tack Philip för fint ihopklippt film. Ola H. tog bilder som nog läggs ut här såsmåningom. Manno, tack för att du tog dig upp från windsurf och sjukhus trots nyutsträckt knä (mer tvist och knäna klarar framåtlandningarna bättre). Återigen tack alla som kom!

Vi ses på vattnet eller på nästa stekkheta!

Jesper B

m-c svarade 18 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • manno

Medlem
    22 april, 2007 vid 17:10

Tack själv! hade riktigt trevligt!! Blev så inspirerad av den gamla surffilmen att det fick bli en mustach igårkväll 🙂 tror inte riktigt halmstadtjejerna fattade men jag kände mig glassig

• ola_p

Medlem
    22 april, 2007 vid 17:22

Gött som saudan, bra film, bra öl, bra skitsnack, grym stämning osv.!

Sämre blev det ju inte av att man fick en bom med sig hem. 🙂

• gurra1978

Medlem
    22 april, 2007 vid 17:56

Jag vill också passa på att tacka för en trevlig kväll som var en perfekt avslutning efter en bra surfdag. Det var den bästa stekhet aftonen jag varit på. Trots att det mest var en social grej för mig att gå dit så kan jag inte låta bli att erkänna att jag fick ett starkt ha begär på en aeron kolbom med ett smack. Det var läckra grejor det.

• mbkpeter

Medlem
    22 april, 2007 vid 19:58

Trevligt. Grym dokumentär om Pipeline. Gött med lite öl och skitsnack. Jäkla roligt att höra Jesper gå lös verbalt om sina saker. Plus att tjejen vann ”en pinne” 🙂 .

• mag

Medlem
    23 april, 2007 vid 09:06

Tack Jeppe för en kanonsoulig kväll!
    /Magnus

• m-c

Medlem
    15 maj, 2007 vid 11:10

Ryktet går att Jesper B dissade SO på stekhet i Varberg..
    /M

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications