Senaste nytt › Forums › Sthlm- var Lördag och Söndag?.
- 
		Sthlm- var Lördag och Söndag?.Publicerad av jojosurf på 11 oktober, 2003 vid 08:13Hade tänkt mig lidingö idag, (NV-vind) och imorrn svartklubbens fyr 
 (NVN-vind) väddö.. Ngt annat förslag?, jag känner inte till sthlm så väl./Jojo  jeppe svarade 22 år sedan 10 Medlemmar · 15 Svar jeppe svarade 22 år sedan 10 Medlemmar · 15 Svar
- 
			15 Svar
- 
ja just det, fågelö idag… om inte bättre på andra platser 
- 
Inte vidare på fågelö idag, inte när jag var där i alla fall mellan kl 16-17 
 Sticker nog till Väddö / svartklubbens fyr imorrn..Var var ni idag?. det var bara en som surfade med 12.5 kvm idag på fågelöudden utan att plana då jag var där. /Jojo   
- 
Hallå där Jojo, vi testar nog Torö kärringviken imorgon om det är NV, eller Skälåker om det är N. Kanske det blir Väddö om prognosen fortfarande är bra imorgon. 
- 
hur ser det ut vid svartklubben fyr?? klippor?? är det grunt sen eller är det klippor och sen rakt ner i avgrunden eller??    mvh Jeppe mvh Jeppe
- 
Det är lite klippor när man skall i vid Svartklubben men det är inga som helst problem om man bara är en aning försiktig. Man kör förbi lotsstationen och parkerar vid gula huset. Däremot tror jag att det klart bästa stället i morgon är Kristineberg på Barnens ö. Det blir riktigt fina vågor på revet när det är N-NV. Klart bättre än både Svartklubben och Mats väg. 
- 
var där mellan tolv och tre blåste för dålig så vi åke hem provar nog på fågelö i morgon igen 
- 
Om man inte ids åka norr om stan – hur e Rangsta brygga jämfört med Törö kärringviken? Har aldrig seglat Torö på NV och Rangsta var nog 10 år sen… Har även hört att Torö norr om kärringviken nånstans kan funka på N-NV. E de så? 
 Min luttrade erfarenhet är annars att man bör vara bra surfsugen för att ge sig ut på N-NV söder om Stockholm – ofta funkar det inte alls.
- 
Jag är också intresserad av att åka söder om Sthlm på söndag. Kan inte ngn vara bussig och föreslå de ställen som funkar. /gus 
- 
Hur åker man till kristineberg? Är sugen på att prova det, låter ju bra. Hur är det med riggningsytor och så, svartklubben är ju ganska bökigt att ta sig ner till vattnet. 
 /Andreas
- 
Hittade vägbeskrivningen här… kanske inte så stor hjälp.. 
 Får hoppas att jag hittar dit själv oxå..http://www.barnens-o.org/index2.html /Jojo..   
- 
Tjena Pete och Bopung! Jag och getwet åter till Rangsta vid 12 snåret. Är det inte bra där så drar vi vidare mot Torö och kärringviken. Det är väl lite hugget som stucket, på frågan vilket ställe som är bäst vid NV, men eftersom Rangsta ligger på vägen mot Torö för våran del så kollar vi in det först. 
Logga in för att svara.