Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm ons – ost/sydost
-
Stockholm ons – ost/sydost
Publicerad av blabussen på 29 april, 2008 vid 18:15Verkar som om det ska blåsa på onsdag efter lunch i Stockholm ost/sydost. Är det några som planerar surfa?
Jag gissar att det är Björkvik eller Erstaviken som gäller?
Var och kollade erstaviken idag men det var ingen vind efter jobbet, men vart parkerar man sin jätte buss?? Det finns ju bara typ 4 platser efter vägen.
blabussen svarade 17 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Funderar på näsby park men det är tveksamt om jag får ihop det tidsmässigt.
-
eftersom man är ledig på tors kan man ju alltid hävda att det är lillfredag och gå från jobbet efter lunch.. ”jag tänkte gå lite tidigare idag..” och så drar man vid 11 🙂
-
kanske blir erstaviken beroende på vindriktning och ifall tiden finns
-
Tror att Trälhavet levererar mer vind på o-so än Värtan. I dag tröck sjöbrisen på med jämna fina vindar upp till 5-8 m/s men det kändes som om det var den inre gränsen för brisen. Någon som körde på Värtan i dag så vi kan jämföra?
Kör nog i morrn oxå. Jag nås på 0708 933 971 om ni vill ha vindrapport från Trälhavet
Gott om parkeringsplatser både vid Österskärs Havsbad och Brevik
-
Ingen som funderar på skälåker ? Ska vrida mot NO enligt smhi. Någon som har seglat skälåker på O och vet om det är ok ?
//Björn
-
sailorstiffrigg;461950 wrote:Tror att Trälhavet levererar mer vind på o-so än Värtan. I dag tröck sjöbrisen på med jämna fina vindar upp till 5-8 m/s men det kändes som om det var den inre gränsen för brisen. Någon som körde på Värtan i dag så vi kan jämföra?
Kör nog i morrn oxå. Jag nås på 0708 933 971 om ni vill ha vindrapport från Trälhavet
Gott om parkeringsplatser både vid Österskärs Havsbad och Brevik
Var förbi Näsbypark och där levererades bra med gäss och relativt stabil vind. Körde sen till Trälhavet för att kolla in och kan intyga att det var bra mycket lugnare där. Tyvärr blev det ingen surf alls för mig 🙁
-
Jag var och kolla vid erstaviken runt 13 men det var ingenting där, 3 m/s typ. Kollade Gålö vid 15 men det var inte mycke bättre där kanske 3-6, sist åkte jag förbi årsta brygga och där var det kanske 6-9 m/s men surfsuget hade redan lagts sig… jvla skit vind!
Logga in för att svara.