Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing stölder ur bil?

• stölder ur bil?

Publicerad av anonym-anvandare på 15 juni, 2002 vid 10:55

Jag blir latare och latare med mina grejer. Låter mer och mer ligga kvar i bilen. Det är ju värt en hel del, segel kolmaster etc. blir ju några tusen. Har iofs billarm men är lite orolig att nån bryter sej in ändå.
    Har ni eller någon ni känner fått bilinbrott och blivit av med grejer? Känns som den vanlige biltjyven inte bör ha någon koll på grejerna och vad de är värda eller ännu mindre lyckas kränga dem. Bor centralt i GBG hyfsat lugnt område. Sparar mycket ork på att slippa bära upp och ner från lägenheten…

rino svarade 23 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • joeithafish

Medlem
    15 juni, 2002 vid 10:59

skaffa mörkaste toningsfilmen! får sitta på alla fönster utom de tre främsra om jag minns rätt.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 juni, 2002 vid 11:05

Ja, men toningsfilm ser så fult ut bara…Jag kan ju lägga en filt över så man inte ser vad det är. Eller blir de bara än mer nyfikna då…?

• joeithafish

Medlem
    15 juni, 2002 vid 11:07

kan va så.
    Se till att parkera mellan några mer intressanta bilar då, porsche eller liknande wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    15 juni, 2002 vid 11:11

Japp, får göra det och hoppas på det bästa. Kanske rigga upp nån fälla av något slag…hehe.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 juni, 2002 vid 17:09

bor även i GBG och har haft bilen stående full med grejor men har ej haft problem med inbrott. Jag tror att Surfprylar ej är av intresse för biltjuvar pga storlek och svårbedömt värde.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 juni, 2002 vid 19:07

ok, låter bra. de behöver nog en hälare som tar hand om grejerna inom ett par timmar så de får pengar till knark…än så länge är det nog ont om surf-hälare wink.gif
    får bli under säljes här på konfen isåfall, hehe.

• rino

Medlem
    16 juni, 2002 vid 20:52

Du kan försäkra grejer som ”småbåt” 200 kr per år upp till 20 000:-. Själv har jag försäkrat 2 st (småbåtar) flera riggar kan räknas in på varje bräda (länsförsäkringar)

• anonym-anvandare

Medlem
    17 juni, 2002 vid 07:25

Man kanske skall bli surfhälare och strandhallick?

• anonym-anvandare

Medlem
    17 juni, 2002 vid 07:45

(LasseKongo här) Vad säger försäkringsbolaget om man blir bestulen på 2 småbåtar som förvarades i bilen då??? Jag är liite skeptisk…
    Överhuvudtaget ersätter försäkringsbolag sällan stulna grejer som förvarades i bilen.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 juni, 2002 vid 14:31

antar att formula går under, fartyg!

• rino

Medlem
    17 juni, 2002 vid 15:05

Ring & fråga dem vad som gäller,

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications