Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stora kossor som nybörjarbrädor

• Stora kossor som nybörjarbrädor

Publicerad av anonym-anvandare på 26 april, 2000 vid 06:49

Jag undrar om det är någon som vet hur de stora kossorna på över 140 liter är som nybörjarbrädor för någon som aldrig vindsurfat tidigare. Jag har aldrig seglat någon sådan bräda men nu när min flickvän ska börja tänkte jag att det kanske vore en bra idé att köpa en stor kossa så kan vi bägge få ut något av den. Någon som vet något?

anonym-anvandare svarade 25 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • portin

Medlem
    26 april, 2000 vid 12:42

Jag köpte nyss en Techno 283 på 150 liter. Jag är nybörjare, första året. Technon är ju ganska dyr, men den har ju fått mycket beröm av alla. Så den är nog ett bra köp.
    Men som nybörjar bräda så funkar nog det mästa med mycke volym.
    Har en kompis som hade en BIC Astro(125 liter)förut men han ska nu byta till techno 283, efter att ha provat min.

/johan

• anonym-anvandare

Medlem
    28 april, 2000 vid 18:02

Om du med kossa menar samma sak som stock (riktigt gammal, runt 4m och kanske 20kg + att en back öl står stadigt på aktern) så visst, ur ekonomisk synpunkt är det ju perfekt. Mer än en tusing ska man ju inte behöva ge för en sån. Perfekt för nybörjare pga stadigheten, perfekt också för soliga dagar med lite vind. Att få en stock att plana är väl ungefär lika lätt som att få en whitbreadbåt att göra detsamma. Kräver saftigt med vind- och armstyrka.
    Har du pengar över så är väl en feting ett bättre alternativ. Då får du ju en suverän lättvindbräda och nybörjarbräda i en smäll.

/Fredde

• anonym-anvandare

Medlem
    28 april, 2000 vid 19:54

Tex
    – F2XL 171L
    – F2L 156L
    – Exocet Race 283 160L

• anonym-anvandare

Medlem
    29 april, 2000 vid 08:46

:

• anonym-anvandare

Medlem
    29 april, 2000 vid 13:19

Rena Racebrädor fast stora.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications