Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing stora värtan idag!!!!!!

• stora värtan idag!!!!!!

Publicerad av tabi på 6 oktober, 2002 vid 10:59

Blåser det nu där eller????
    Nån som varit/ska ut??
    verkar inte blåsa alltför mycket va?
    svara fort så man kan komma ut nån gång!!

T confused.gifbbe

anders_hoffman svarade 23 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • anders_hoffman

Medlem
    6 oktober, 2002 vid 11:05

Härligt att se en annan lidingöbo!!! laugh.gif Var på lidingö bor du?? Jag bor i brevik.

• anders_hoffman

Medlem
    6 oktober, 2002 vid 11:07

Du tabi, verkar ha surfat en hel del på s värtan va??? Hur är förhållanden när det väl brallar i, byigt?? Det är iofs plattvatten vilket kan gynna nybörjare och speedfreaks som jag!!!

• tabi

Medlem
    6 oktober, 2002 vid 11:17

bor i gåshaga och gångsätra!!!!
    har inte kört så mycket där tyvärr…!! vet faktiskt ej riktigt om vågförhållandena! plattvatten med lite chop typ…!!! funkar rätt bra för speed skulle jag tro…! smile.gif
    ska du ut idag?? tycker inte det verkar blåsa så mycket….!! inte här mitt på ön iaf, ska ut och kolla nu…!!
    Kanske ses där…! går du i vid sticklinge?

Tcool.gifbbe

• waterboy

Medlem
    6 oktober, 2002 vid 11:39

Hallå
    Skärp dig nu Tobbe, ut och kör. PÅ baggen blåser det 10 typ & NO perfekt på baggen. Men pappa har förbjudit mig och köra frown.gif och jag bara springer runt hemma och blir helt galen, jag HATAR ATT VARA SJUK!!! ABSTINENS är rätta ordet.

• tabi

Medlem
    6 oktober, 2002 vid 12:07

FY FAEN!!!! va ute vid sticklingebåtklubb nu!!!! toppen vindar!!! ska åka till pappa nu och hämta grejorna! hoppas vi ses där, dudes!!!!!!!!!!!!!!!
    åk till golfbanan, fortsätt förbi en matbutik, sväng höger en bit bort på stenbitsvägen , följ den till den blir uddstigen(eller nåt) och där har ni mig!!!

Tcool.gifbbe

• calle_b

Medlem
    6 oktober, 2002 vid 16:00

Stora Värtan presenterade sej idag med 5.8 vindar under nästan 3 h. Inte helt tokigt men händerna….. burr.

Annars kanonfint med sol och grejer ett tag. Sen så kom det lite snöflingor och moln, så då kände man sej lite kall.. crazy.gif

Men va faan. Säsongen e inte över än!

Ha d gott alla frusna!

• tabi

Medlem
    6 oktober, 2002 vid 16:30

var körde du ifrån Calle_B?
    Jag körde från Sticklinge på lidingö…!! det va schysst spot med tanke på att det va nordlig vind, vågorna däremot kan fara åt helvete!!!!! mad.gif fy faen, det va stort idag för min smak och teknik asså..!!
    körde på 5.0 skulle inte ha skadat med lite mer…!! Men kul va det, även fast jag bara va ute en knapp timme! Fenan pajade oxå..!! drog på en sten när jag skulle in, flög av, slog i tån och fenan rök….!!! frown.gif
    Vet nån om man typ kan limma det eller nåt? det va högst upp den sprack, själva delen som e inne i boxen liksom…!!
    Hoppas ni andra fick schysst surf idag…!!
    fler höstvindar, tack!! och lite varmare, det va 6 grader idag…! crazy.gif

Tcool.gifbbe

• anders_hoffman

Medlem
    6 oktober, 2002 vid 18:20

Har faktist aldrig surfat här på lidingö, har mina grejor i sommarstugan i danmark, men i år har det blivit mer seriöst och jag ångrar att jag inte har pryttlarna här hemma. Vet du om lidingö wsk kommer komma igång?? har nämligen hört rykten om att dom bytt ägare och hela placet ska rustas upp.
    du sa att vågorna var lite stora för dig, ungefär hur stort var det???

• tabi

Medlem
    6 oktober, 2002 vid 18:28

nej jag har inte heller kört så mycket här på lidingö heller!! synd att man inte tar vara på det när man bor som man bor! har mest kört nere på landet, vid torö! smile.gif

Ja jag hörde av Mr_Wave här att den ska va igång! måste ta och bli medlem då! laugh.gif

det av typ en meters vågor eller nåt…!! det e ok, när man kommit igång, men innan dess e det ett helvete!! frown.gif
    synd att du inte kunna komma med idag..!!
    har du åldern inne för körkort eller????
    fan va bra den dag man har det asså..! åka och surfa när som helst! smile.gif smile.gif smile.gif

Tcool.gifbbe

• anders_hoffman

Medlem
    6 oktober, 2002 vid 18:33

Tyvärr det är lite det som är problemet, jag är bara 15 men intresset verkligen brinner för WS. Men det är helt klart en fördel att ha körkort och bil, för man åker ju inte gärna lidingöbanan med två brädor tre segel och en hel hockeytrunk med en massa tillbehör och neopren och västar och selar osv osv. Jag tycker det skulle vara ganska coolt att gå i precis vid lidingö banan nedanför torsviks hållplats till höger om bron om man står på ropstenssidan… grin.gif

• tabi

Medlem
    6 oktober, 2002 vid 18:36

jag har kört på islinge viken..! till vänster om bron…! där va det rätt schysst men det va fel riktning då, så det mesta blåste över mig! frown.gif

• anders_hoffman

Medlem
    6 oktober, 2002 vid 19:41

Har hört om folk som surfat i de gigantiska bassängerna 8där silja line osv) lägger till. där ska det vara garanterat plattvatten men byigt som fan. smile.gif

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications