Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › storlek på seglet
- 
Tim.Eriksson;463759 wrote:Eftersom du är oldschool så ska du ju ha bra sådana grejor!Neil Pride 5.7 och 6.9 MK (något nummer, 7 cambers i alla fall). ink passande mast. 1 delad. Pris: bud Alternativt bara 6.9 och mast. Har en passande mast till 5.7 som är tvådelad också. Far seglade med grejorna i sommars på en gammal Tiga 260 och en Mistral Energy. Åkte om de flesta med 10 år nyare prylar utan problem 😉 Så vist går det fort fortfarande. Tänkte kolla om det finns intresse bara. Hör av dig om det låter intressant. Kan skicka med en chinook alu bom också ev. Men den vill jag helst ha kvar 🙂 ok tackar för erbjudet! Men jag vill inte vara oldschool längre 🙂 dom grejerna var för svåra för mig. stog i flera år o försökte surfa den , nu vill jag bara ha ett stort segel o en bräda som planar snabbt. 
- 
Färsking;463868 wrote:ok tackar för erbjudet! Men jag vill inte vara oldschool längre 🙂 dom grejerna var för svåra för mig. stog i flera år o försökte surfa den , nu vill jag bara ha ett stort segel o en bräda som planar snabbt.Äh… Jag lärde mig allt i sommars på så gamla saker! Tycker fortfarande om 5.7.an bättre än mina nyare simmer onshore. Mer drag och klarar mer vind 🙂 Men.. håller med om att allt blir lite lättare med nya saker! 
 Om du försöker hålla nere din budget hursomhelst så har jag en 450 Fiberspar Tidal Wave mast liggandes, likaså bra mastfötter (Säger man så… ?).
Logga in för att svara.