• Storlekar

Publicerad av anonym-anvandare på 13 maj, 2003 vid 21:58

Jag läste just en av säljes-annonserna. Blev lite förvånad när det stod att kiten (Arx 11,5) hade en projicerad yta på 8,5 m^2. Min AR5 15,5 har en projicerad yta på 8,4 m^2 om jag inte minns fel.
    Är det så stor skillnad på förhållandena?
    Hur ska man jämföra dessa drakar? Om man ser på den projicerade ytan så är de ju ungefär lika stora. Innebär det att de har ungefär samma vindregister eller ska man gå efter den totala ytan?
    Förvirrad…

/Rickard

anonym-anvandare svarade 22 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • martin

Medlem
    13 maj, 2003 vid 22:49

En 15,5 AR5:a har betydligt större projicerad yta än 8,4. Runt 11,5 skulle jag tippa utan att veta säkert. Eftersom båda drakarna är Naish och inom samma prestandasegment (även om det är olika årsmodeller) går det nog bra att jämföra den utlagda ytan rakt av när det gäller storleken.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 maj, 2003 vid 15:17

Hmm, det står ”8,4 projected” på väskan i alla fall. Men eftersom det är samma märke så borde man ju kunna jämföra den totala ytan precis som du säger.

/Rickard

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications