Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Storleken har visst betydelse….?

• Storleken har visst betydelse….?

Publicerad av lance på 5 april, 2011 vid 19:06

Hej grabbar.

Vet inget om vägbrädor för kite men är väldigt sugen på att pröva detta blåsiga dagar.
    Är 187 lång och väger 95 pannor. Vad skall man ha för storlek på vågbräda. Svar i storlekar som omnämns i annonser tack. Alltså, 5,2″ 6,0″ osv…..

Vad gäller 🙂

lima-ko svarade 14 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • regfellow

Medlem
    5 april, 2011 vid 19:12

Enligt Ben Wilson, så är 2 tum längre än en själv en bra utgångspunkt. Dock kör han ju i vågor som vi bara kan drömma om… men ungefär samma hade jag börjat med.

• lance

Medlem
    5 april, 2011 vid 19:20

Och 187 cm är i tum…..? 🙂

• johanw

Medlem
    5 april, 2011 vid 19:28

73,6220472 tum

• johanw

Medlem
    5 april, 2011 vid 19:29

google…

• lance

Medlem
    5 april, 2011 vid 19:34

Jo jag fick fram den siffran med nu 🙂

Men 73 tum innebär då att jag skall ha en 75 tums bräda men alla mått man ser i annonser och annat står ju i 6.0″ och liknande. Jag är helt off på vågbrdor och innebörden av detta mäteresultat hjälper mig inte… Är det då en 7,5″ jag skall ha? Flyttar man decimalen…..? Känner mig rätt blåst just nu……:)

• lima-ko

Medlem
    5 april, 2011 vid 19:35

Det här med tum och fot ställer ju till en del, vad jag vet är det bara U-länder och USA som fortfarande använder det =).

1 tumme eller fot kan ju vara olika lång beroende på vems man mäter men enligt ”boken” är..
    1 tum (inch) =2,54 cm
    1 fot (foot)=30,48 cm

Detta ger alltså 187 cm=73,6 tum=6,1 fot, läses six foot one, så kika på en 6’1″-6’2″ eller något däromkring. Andra saker som spelar in vid val av längd är även om du ska köra med stroppar eller utan, storlek samt typ av vågor och så vidare plus.

Finns dock många som är mycket duktigare än mig på det här med vågbrådor så sista ordet är nog inte sagt…=).

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Storleken har visst betydelse….?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.