Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Stormkite i helgen

• sourra

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 00:13

Holländarna verkar också ha prickat in rejäla vindar. Här är lite film från Holländska mästerskapen. Det är några flygturer där med duktig höjd på. Sjukt tråkigt klippt dock.

[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=ZD3cD2Mkpxs”]YouTube – Kevin Langeree at the NK Kitesurfing 2009 at Scheveningen, The Netherlands[/ame]

• sourra

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 00:15

[IMG]http://www.hanglos.nl/media2/news/newspics/pic200993OPZprqvr_small.JPG[/IMG]

• maramas

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 06:17
    Svinet;580961 wrote:
    fan va min arm är fuckad nu. Fick nog en överansträngning av vänsterhanden,,, men det var det värt brallade på en del. Kolla byvinden när vi körde 🙂

Shit vad skönt att höra! Jag hade sån fet ångest i helgen, ville verkligen kite:a. Men som nybörjare och endast ägare av en 12:a så var det nog tur att jag höll mig hemma! :tongue:

• maramas

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 06:20
    Blackadder;580805 wrote:
    … och såhär ser det ut nu. Sjukt.

Shit vad skönt att höra! Jag hade fet ångest hela helgen, ville verkligen kite:a. Men som nybörjare och ägare av endast en 12:a så var det nog tur att jg höll mig hemma, verkar ha varit helt galet där ute! :tongue:

• emil-2

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 07:17

Halv fyra blev det för tungt med 63 kilo och femma, men innan va det GRYMT

• kvabbso

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 08:18
    Maramas;581060 wrote:
    Shit vad skönt att höra! Jag hade fet ångest hela helgen, ville verkligen kite:a. Men som nybörjare och ägare av endast en 12:a så var det nog tur att jg höll mig hemma, verkar ha varit helt galet där ute! :tongue:

Ett litet tips är ju att du åker ner och bara känner krafterna i vinden, då känns 12,an VÄLDIGT STOR.

• sourra

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 09:32
    -Emil-;581071 wrote:
    Halv fyra blev det för tungt med 63 kilo och femma, men innan va det GRYMT

Var det du som var ute och kämpade med Waroon?

• emil-2

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 10:06
    sourra;581119 wrote:
    Var det du som var ute och kämpade med Waroon?

Precis, funkade kanon till sista halvtimmen jag va ute.
    Då typ vek sig ledingedgen i byarna och draken ramla ner några gånger : )

• svinet

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 11:01
    -Emil-;581138 wrote:
    Precis, funkade kanon till sista halvtimmen jag va ute.
    Då typ vek sig ledingedgen i byarna och draken ramla ner några gånger : )

ja det är ju klart lurigt. du får käka mer gröt så du passerar 90 sträcket :0)

• oharris

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 12:24

Du måste bli tjock Emil ,precis som mig, och då kan du inte stå på ica och gnälla på att det är så mycket socker i all yoghurt! Sjukt besviken på sig själv (sin plånbok iaf) igår när man var tvungen att gå upp med sin minsta kite som blev alldels för stor runt två tiden…

• emil-2

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 12:49

Det hjälpte visst inte att köra tung bräda med boots och mindre drakar blir ju så löjligt små sen……….får prova en sån baconfrukost : )

• sourra

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 15:11

Sen måste man pumpa kiten löjligt hårt om den ska härda ut i byarna då man depowrat den en del. Jag såg när den knölade ihop sig till en liten boll i en prima pust, det är inte så festligt. Vindmätaren rapporterade 19 komma nåt i medelvind och 26 i byarna så det var inte helt stadig vind.

• svinet

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 17:47
    sourra;581219 wrote:
    Sen måste man pumpa kiten löjligt hårt om den ska härda ut i byarna då man depowrat den en del. Jag såg när den knölade ihop sig till en liten boll i en prima pust, det är inte så festligt. Vindmätaren rapporterade 19 komma nåt i medelvind och 26 i byarna så det var inte helt stadig vind.

Jupp. väldigt ryckig åkning. Min vänsterarm har nästan lossnat från kroppen… hoppas den blir ok innan helgen.

• bokhylla

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 18:19
  • kvabbso

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 19:29
    -Emil-;581178 wrote:
    Det hjälpte visst inte att köra tung bräda med boots och mindre drakar blir ju så löjligt små sen……….får prova en sån baconfrukost : )

Var det du som körde BEST draken??
    Jag och blackie sprang som två gaseller med tjuvjägare i röven för att rädda dig, och du bara fortsatte köra……………..sjukt

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Stormkite i helgen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.