Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Stort Kite/Brännmanet/Vind fiasko!

• Stort Kite/Brännmanet/Vind fiasko!

Publicerad av davids på 30 augusti, 2003 vid 12:57

Tapper och dum som jag är var jag såå jävla sugen på att köra lite idag på morgonen (11.00 till 13.00) innan jag börja jobba kl 2. Eftersom jag inte skulle ligga i så länga tog jag min 15.4 kvm kite och sket i våtdräkten och stack ner på stranden.

Brottsligt lite vind resulterade i att jag fick kämpa som ett mongo för att hålla kiten i luften och göra kiteloopar för att få någon kraft alls. Min 2 timmars session resulterade i några kallsupar, frusen kropp, många crasher med kiten som var i stort sett omöjlig att relauncha i ingen vind alls och kanske 10 m åkande i en vindby.

Som grädde på moset simmade jag in i en brännmanet på slutet och klota på stranden när jag halkade på lite tång och skrapa upp foten. Så nu sitter jag här som ett kolli och väntar på vind innan vattnet blir för kallt.

Kontenta: Försök inte ens kita i lite vind, man blir bara besviken, ha alltid våtdräkt om det är kallt i vattnet och se upp för brännmaneter. Det gör inte ont, det kliar bara som faaan och det är baaara irriterande mad.gif

/Dave

backe svarade 21 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • patrikol

Medlem
    30 augusti, 2003 vid 19:31

Himmla otur men med så dåliga vindar som det varit under sommaren är det inte konstigt att man är lite extra sugen.
    /Patrik smile.gif

• backe

Medlem
    1 september, 2003 vid 09:07

Ja man kan ju skratta nu, fast det är ju en lektion som tar ett par år att lära sig… Det där med lite vind och stanna på stranden alltså. Det känns ju alltid som det ökar när man står där och väntar.

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Stort Kite/Brännmanet/Vind fiasko!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.