Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Strömstad – Ett bra kiteställe?

• Strömstad – Ett bra kiteställe?

Publicerad av anonym-anvandare på 21 juni, 2004 vid 20:49

Tja,
    Ska till Strömstad över midsommar och tar självklart med mig kiten. Är det ngn som vet om Strömstad är ett bra kiteställe?

//Fredde

biorno svarade 21 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • gugge

Medlem
    22 juni, 2004 vid 07:26

Jag vill också gärna veta.

• pjoter

Medlem
    22 juni, 2004 vid 08:16

vete inte men det e ju en del skärgård så skulle tro de kan bli rätt byigt. sen djupnar de ju fort!
    men de finns fina klippor att rigga på iaf!

• adde

Medlem
    22 juni, 2004 vid 08:33

Det är ju inget höjdarställe för kite direkt. Inga direkta sandstränder. Inte långrunt.

Själv vindsurfar jag och då finns det några platser. Det ”borde” gå att kitea på Rossö. På väg MOT strömstad. Tag av vid södra infarten (hydromacken) och sedan direkt vänster mot Rossö. Kör ett par kilometer tills det står VÄSTRA ROSSÖ (gul skyllt) tag vänster och kör mot naturresarvat/kockholmen. När du ser vattnet har du en parkering med toaletter mm.

Det kommer inte vara bra, men det borde gå att kitea där…

Evt kan man fortsätta (privat väg) och segla på andra sidan koch-holmen.

Andra ställen att undersöka är saltö/tjärnö.

/adde

• kitefredrik

Medlem
    22 juni, 2004 vid 10:27

Svar till:

Tja,
    Ska till Strömstad över midsommar och tar självklart med mig kiten. Är det ngn som vet om Strömstad är ett bra kiteställe?

//Fredde

[/ QUOTE ]

Är du hardcore tar du båten ut till Nordkoster och kitar från klippor. Mer öppet hav därute. Men det är hardcore…

• anonym-anvandare

Medlem
    22 juni, 2004 vid 21:34

Vi kiter en del i Strømstad området, og det er mange fine plasser å kjøre der.

På SV-V-NV er vestre Rossø bra, kryss ut av bukta og det er god og stabil vind. Inne i bukta flatt vann. (For mye S i vinden og det blir litt gusty)

På S-SV er Rossø S bra (privat vei for å komme helt ned til vannet) langrunt og noen steder nesten helt flatt vann.

På SØ kan en kjøre på Saltø stranden. Langgrunt og flatt.
    På V-NV-N er Capri flott. Litt gusty inne i bukta på V, på utsiden av bukta har du enorme områder med bølger å leke deg på.

Koster har steder å kjøre på Ø, men ikke prøvd det (Kilesand?)

Noen som har andre bra spots i området?

• anonym-anvandare

Medlem
    29 juni, 2004 vid 21:05

Sjyyst,
    Tack för alla svaren. Dessvärre var det en helt vindstilla helg i Strömstad. Borde vara rätt ovanligt för en stad på Västkusten. Men jag kan ändå säga att intrycket var j-vligt nice och förutsättningarna för kite bör vara goda, även att man kanske måste ta färjan ut på öarna.
    //Fredde

• biorno

Medlem
    30 juni, 2004 vid 06:39

Jag ska nog dit v.30 så är det någon annan som är där så hojta till så kan vi rippa !

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications