Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Styrketräning

• oscar

Medlem
    17 juni, 2004 vid 19:06

Träna ALLA muskelgrupper i överkroppen. Vindsurfare tenderar att få en väldigt stark rygg och triceps vilket skapar obalans mellan fram/baksida. Så kör en hel del armhävningar mm.

• ola_p

Medlem
    17 juni, 2004 vid 19:10

KLÄTTRA!!! Skojigt är det iaf, och grym underarmsträning…
    Dock bör man köra antagonister också, eftersom klättringen tar ungefär samma som surftet… (Fast det är jag lite dålig på men…)

• ian

Medlem
    17 juni, 2004 vid 19:48

gå fram o tillbaks till frysen, öppna dörren o stäng den, ta därimellan ut ett glasspaket o käka, mumsigt som fan.

• dannew

Medlem
    17 juni, 2004 vid 20:06

Jag tror som nedan, träna HELA kroppen, även vader mm. Tänkte hoppa över vaderna, då sträcke en kompis sin vad och han tyckte senare att även DE är viktiga att träna.

Orkar man inget långt program så tror jag på:
    * Ut och jogga! Ger kondition och tränar ben, rygg, mage mm.
    * Träna bicep med hantel. Låt stången för hanteln peka rakt upp, inte vågrätt som är vanligast.
    * Träna underarmar t ex klassiska manöverna, fäst en tyngd i ett snöre, fäst snöret i en pinne lyft tyngden genom att vrida på pinnen med bägge händer. En kompis kan säker visa dig.
    * Vanliga armhävningar
    * Chins/rygg genom att lyfta sig i pinne fastsatt t ex i en dörrpost.

Tror att löpning + bicep + underarm´+ ev. chins räcker LÅNGT för mig i alla fall. Körde 22 dagar nästan i sträck förra året. Det som inte höll var just bicep + dess muskelfästen + underarmar. MEN KUL VAR DET!

• jorgen

Medlem
    17 juni, 2004 vid 20:16

Träna HELA kroppen. Du behöver bålstabilitet, armstyrka och benstyrka. Kör mark, böj, bänk, stångcurl, tricepsextention, mage, militärpress osv osv. Koncentrera dig på basövningar och kör hårt. smile.gif

Edit: Mina pass består för det mesta av relativt tunga basövningar, reppar 6-8 och kör minst 15 set per muskelgrupp, fyra pass i veckan. Upplägget ser ungefär ut som så här: Ben, bröst/biceps, axlar/mage, rygg, triceps/(vader). Ibland blir det bröst/mage, biceps/triceps istället. Det varieras lite. Vaderna har jag svårt för att köra pga inflamerat ledband i vänster fot, dock så har jag relativt bra vader redan. wink.gif.

//Jörgen

• anonym-anvandare

Medlem
    17 juni, 2004 vid 21:29

Träna hela kroppen är nog bäst
    Jag lägger lite extra vikt på…
    Rygg både skuldror och korsrygg, axlar, underarmar, biceps med stöd så du kan köra med raka armar så att du vekligen tar vid muskelfästet inne vid armbågarna.

• jorgen

Medlem
    18 juni, 2004 vid 15:00

Svar till:

biceps med stöd så du kan köra med raka armar så att du vekligen tar vid muskelfästet inne vid armbågarna.

[/ QUOTE ]
    Det där funkar inte. Man kan inte prickskjuta delar av biceps.

//Jörgen

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Styrketräning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.