Senaste nytt › Forums › sud schweden 23 aug stehsegelrevue, var??
- 
		sud schweden 23 aug stehsegelrevue, var??Publicerad av anonym-anvandare på 25 augusti, 2003 vid 17:58såg fina bilder från sudschweden på 
 http://www.stehsegelrevue.com ( pic of the day)
 var är dom tagna ?? halmstad ?
 abbekås?
 sandhammaren?
 fina är de i allafall.anonym-anvandare svarade 22 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
- 
			7 Svar
- 
Däremot undrar man ju vad ”Sueden” är för något? Har frågat dom på site:en, men de vet inte själva vad det är för något… 
- 
hej, dem är tagna i löderup, i lördags. Det var helt ok, seglade 5.3 med 1.5mtr vågor. Tack så mycket att ni tycker om bilderna. Kvaliten är ju sådär eftersom det är stillbilder från en digicamcorder. Borde även ha filmat igår. Då blåste det sjöbris 10-12 m/s i habo med topperna till 15… helt grymm aloha 
 arnout, s-106ps: andreas_hlmstd har rätt, kolla SWMs länken i hans svar för fler bilder av lördagen 
- 
Hallå Arnie! Du skulle vågat styra kosan uppåt på lördagen, hälften av skåne gänget var ju här och rippade 
 Jag seglade båstad 5,0/4,2 1,5-2,5 m vågor lite byigt dock, ringenäs lär varit helt sjukt bra på dagen, jag tog en kvällssession med 5,7 lite överiggad och det var grymt då med.
 Fast det såg ju ok ut där också  
- 
tjena, jag skulle säkert åkt till ringenäs om jag inte hadde nått annat för mig den helgen, nämligen fira mitt ett årsbröllopsdag på Österlen med frugan. Vi diskuterade att åka till västkusten först och sedan tillbaka, men det skulle bli alldeless för mycket körande och tidskrävande. Så vi valde det bästa av det sämsta och Löderup fick duga men det var ändå hyfsat tycker. Bätre så än ingen segling alls. Nästa gång ses vi i igen! aloha 
 arnoutps: hur går det med spocken? 
- 
tycker vågorna på bilden ser större ut än 1.5 meter 
 speciellt i bakgrunden,
 var det sideshore eller tom sideoff, var ju lite
 väst och på nordväst på lördag ju,
 swell från tidigare dagar då det var sydväst??
 Österlen kan nog gå av på sw som vrider på w och nw
 men w som vrider på nw är det nog bara ringenäs som gäller
Logga in för att svara.