Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › sugen på ny latexoverall…
- 
		sugen på ny latexoverall…Publicerad av ziik på 28 juni, 2008 vid 09:01Kikar på O’nell Psycho/PsychoII eller Mystic Cure. Någon som testat den ena eller andra eller båda? 
 Har en Crossfire SL, så egentligen är det lyx… Men vill ha en DL dräkt med lite mer elasticitet och bättre hållbarhet. Samt att de är lite lättare att komma i å ur. Håller ju på att bli gubbe å likstelheten har börjat inträda…//Joel gh0st svarade 17 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 14 Svar
- 
			14 Svar
- 
Vad du än gör så köp inte Neil Pryde det är det sämsta skit jag någonsin har köpt. Har haft min dräckt i 6 månader och den är helt slut :mad2: . 
- 
@ZIIK 478399 wrote: Kikar på O’nell Psycho/PsychoII eller Mystic Cure. Någon som testat den ena eller andra eller båda? 
 Har en Crossfire SL, så egentligen är det lyx… Men vill ha en DL dräkt med lite mer elasticitet och bättre hållbarhet. Samt att de är lite lättare att komma i å ur. Håller ju på att bli gubbe å likstelheten har börjat inträda…//Joel Har faktiskt en O’neill Psycho och en mystic, psychon suger kamel! Absolut sämsta våtdräkten jag har haft i mitt liv. Spricker i alla limningar, knäna håller på att ramla av, och den började släppa i skarvarna redan efter 1.5 månader. Håll dig borta från den. Ska köra den nån gång till sen får jag klippa av benen för dom håller på att lossna helt, vet inte hur många tuber våtdräktsfix jag använt på den. Måste lagas efter varje session. Har köpt en Mystic Virus som jag kör med när det vart kallt och den har inte inte en skråma. 
 Båda två är SL men O’neillens neopren känns hårt och styvt medans mysticens är mjukt och stretchigt. Till nästa säsong blir det en Cure för min del.Kan posta bilder om ni inte tror mig. 
- 
men hallå!!! http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=58970 det e fan value 99 svenska stållars 
- 
@mjersen 478425 wrote: men hallå!!! http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=58970 det e fan value 99 svenska stållars wörd bara till o gå o fynda på netto:santa: 
- 
legend med en latexoverall med dragkedja i grenen! har så långt till netto! Kan inte någon köpa ut? Eller så får man pallra sig söderut… Är det möjligt att testa en Havoc2 om man släpar sig ner till södern? 
- 
Btw, någon som kan jämföra cure mot crossfire? Om det är stor skillnad på strech i cure mot crossfire SL. 
- 
yeah the cure is a bit more strechy.. I had one up in varberg for the end of season to let everyone have a touch. 
- 
Tjena Niklas alias Gh0st 
 Jag har sålt många ONeill iår, inte en enda reklamation. Ändå säljer jag mest av Oneill Epic 5/3, kostar 2399kr, och är en enklare dräkt än Psycon men med dubbelneopren och grymt fin stretch.
 Kontakta Rikard på Wakepower, 0703-51 04 28 så kan ni säkert lösa saken med dräkten du var missnöjd med.
 Robert
- 
Hej Robban! Tack för tipset! Kan ju varit ett måndagsexemplar jag fick. 
- 
Hej, 
 Jag som skriver detta heter Rickard och jobbar på WakePower som är svensk generalagent för O’Neill Wetsuits. Vi har sålt massor av Psycho dräkter och aldrig haft någon reklamation. Materialet i Psycho II är det stretchigaste neopreenet som finns, Fluid Seem Weld ersätter sömmarna och är mycket slitstarkare och har mer stretch än några sömmar.
 Vi har varit med på många demodagar som diverse butiker hållt i Sverige, och genomgående har alla som testat Psycho II tyckt att det varit den sjukt bästa dräkt de någonsin testat.Om du har en äkta O’Neill dräkt och något pajar efter normal (= riktigt hård) användning, lagar vi det på garantin. Skulle en O’Neill Fluid Seam Weld släppa är det ett produktionsfel och du får en ny dräkt direkt. Jag har aldrig hört talas om att en FSW släppt på någon äkta O’Neill dräkt. Med tanke på det du Gh0st skriver, är det troligtvis så att du köpt en piratkopia. Har du köpt din O’Neill Psycho av någon ”riktig” butik, kan du kontakta dom eller ringa mig direkt. Är det en dräkt som gått via oss (det finns tillvekningsnummer i dräkten, så du behöver inte ha kvar något kvitto), och den är så som du beskriver din dräkt får du självklart en ny av oss med vändande post. Du når oss via kontaktinfon på http://www.oneillsverige.se/. 
- 
För övrigt så tycker jag att du som är sugen på ny våtdräkt, kolla in de dräkter du är sugen på i verkligheten. Att själv se och prova är ofta ett bra sätt att bilda sig uppfattning om hur bra en dräkt är. Och jag kan lova att du inte kommer bli besviken på stretch eller passform om du provar en äkta Psycho II. O’Neill våtdräkter kan du se i de svenska O’Neill wetsuits butikerna (bl.a. Red Snapper Malmö, Ohana Halmstad, Surfers Paradise Varberg, Robsport Göteborg, Big High / Stora Höga Vindsurfing Göteborg, Froggy Vattensport Linköping, NordSurf Stockholm, Rockaway Beach Stockholm, mm). 
- 
@WakePower 478817 wrote: Hej, 
 Jag som skriver detta heter Rickard och jobbar på WakePower som är svensk generalagent för O’Neill Wetsuits. Vi har sålt massor av Psycho dräkter och aldrig haft någon reklamation. Materialet i Psycho II är det stretchigaste neopreenet som finns, Fluid Seem Weld ersätter sömmarna och är mycket slitstarkare och har mer stretch än några sömmar.
 Vi har varit med på många demodagar som diverse butiker hållt i Sverige, och genomgående har alla som testat Psycho II tyckt att det varit den sjukt bästa dräkt de någonsin testat.Om du har en äkta O’Neill dräkt och något pajar efter normal (= riktigt hård) användning, lagar vi det på garantin. Skulle en O’Neill Fluid Seam Weld släppa är det ett produktionsfel och du får en ny dräkt direkt. Jag har aldrig hört talas om att en FSW släppt på någon äkta O’Neill dräkt. Med tanke på det du Gh0st skriver, är det troligtvis så att du köpt en piratkopia. Har du köpt din O’Neill Psycho av någon ”riktig” butik, kan du kontakta dom eller ringa mig direkt. Är det en dräkt som gått via oss (det finns tillvekningsnummer i dräkten, så du behöver inte ha kvar något kvitto), och den är så som du beskriver din dräkt får du självklart en ny av oss med vändande post. Du når oss via kontaktinfon på http://www.oneillsverige.se/. Den har släppt i limningarna framför allt runt ”bröst plattan” och armarna… ja det och att knäna faller av. Möjligt att det är en pirat, inte vet jag =) Den ser riktigt välgjord ut för att vara pirat men jag har aldrig varit någon expert på det området. Den är köpt i USA iallafall och det är Psycho I:an. Det är inte svetsningen på insidan som har släppt utan det är på utsidan, där de olika bitarna är limmade ihop, FSW:n håller utan problem. Sitter tillverkningsnumret på den där etiketten som sitter 2cm från dragkedjan och som alltid fastnar? Hur som helst, till er alla där ute, hjälp er lokala handlare genom att handla från dom, det tjänar man på i längden! Se bara hur det kan gå! 
Logga in för att svara.