Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sugen på roadtrip?

• Sugen på roadtrip?

Publicerad av anonym-anvandare på 7 juli, 2003 vid 12:26

Tjing!

Jag planerar att inom de närmaste dagarna (typ i övermorn) bila ned från Stockholm till Klittemolle i Dk och stanna där en vecka. Sedan tänkte jag ta det lugnt och bila längst västkusten (måstestopp är Halmstad, Varberg och Torekov)i ca 2v och bör alltså vara tbx i stan ca i mitten av v31. Jag har vänner på ovan nämnda platser och kommer alltså bo hos dem. Jag kan inte alls garantera att fler än jag får bo hos dem så man får vara beredd på tält. Vill någon/ några hänga med hela eller delar av resan och splitta soppapengar så är ni jättevälkomna att höra av er. Huvudsyftet med resan blir kitande och vågsurfande. Budgeten är rätt tight så typ tält å stormkök är vad jag tänkt mig.

Skulle vara grymmo att ha med sig lite skojsigt folk å känner ni att ni inte har tid/lust att hänga med hela resan är det ju bara att hoppa av vid en tåg- eller bussstation å bege sig hemmåt igen alt. det motsatta, dvs. möta upp på vägen.

//Smurfan
    0707 28 39 16

anonym-anvandare svarade 22 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • stusse

Medlem
    7 juli, 2003 vid 13:44

nu blir jag nästan sugen! en billig våg/kitetrip är aldrig fel. hur funkar vågsurfet på de spotsen du nämnde då? ha det/sebbe

• anonym-anvandare

Medlem
    7 juli, 2003 vid 14:09

Jag har bara testat Kåsa i Varberg och där funkade det fiiint. I svea är det ju dock så himla hattigt, ibland blir det swell och ibland inte. Polarna i Klittemolle säger dock att vågorna är grymmo där rätt ofta! Å andra sidan är jag inget vågsurfingproffs och nog inte de heller. Är det knähögt till huvudhögt är det glatt för mig smile.gif

//Smurfan

• kitelife

Medlem
    9 juli, 2003 vid 20:37

Ett par ”måste stopp” till är Lundåkra bukten och Haboljung samt kanske ljunhusen om du gillar vågor… grin.gif

I Lundåkra går det bra att campa vid ”Aris” och Habo är ju en camping så där är inga problem även om det kanske kostar en liten slant…

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juli, 2003 vid 20:55

Lundåkra är paradiset i vä………..hmmm………ja i alla fall i civiliserade delen av Skandinavien!
    Jag o Audun stångar oss ned över i semester trafiken på fredag eftermiddag, Tänkte slagga minst en natt på vägen i Varbergs trakterna (Någon som vet var man bäst kombinerar tält och kajting i de trakterna???) prognosen ser ju verkligen bra bra ut framöver! D har väll varit vindstilla, Turbulenta galenskapsbyar och N-O sedan vi reste va smile.gif)) Hohohahahaaaa grin.gif,
    Kul om det kommer flera förbi (absolut inget fel på lokalsarna!!! ett jäkla trevligt järngäng av sällan skådad sort! Ladda upp me grillkål!

• anonym-anvandare

Medlem
    10 juli, 2003 vid 22:34

Om vågorna i ljunghusen ska va en upplevelse när man kommer från danska västkusten får man väl ha otur hoppas jag. smile.gif

Jag bor i Lund, o kan mycket väl tänka mig att hysa ett par kitare. Perfekt sovplats för små utflykter till Habo eller Lundåkra. Är helt klart intresserad av att hänga med en sväng till danmark också…

Ringer före midnatt nån annan dag. smile.gif

Björn

• anonym-anvandare

Medlem
    11 juli, 2003 vid 08:43

Tja!

Efter div. förseningar orsakade av krux bortom min kontroll drar jag nu änltligen iväg på min lilla roadtrip. Det blir en rak repa från Stockholm ned till Klittemolle, uppehål där ngn vecka och sedan crusing i maklig takt uppför västkusten via Halmstad, Varberg och Torekov (samt några än så länge obestämda ställen). Har helt säkert en, kanske två, platser kvar i Elsa. Drar imorn eller i värsta fall på söndag.

Hör av er snararst om ni vill jojna.

//Smurfan
    0707 28 39 16

• anonym-anvandare

Medlem
    11 juli, 2003 vid 08:47

justyna?

• anonym-anvandare

Medlem
    11 juli, 2003 vid 12:49

Tja!

Blev inte lika sugen när jag såg windguru för närmsta dagarna… Om man kommer dit lördag kväll kan man mycket väl få ligga på stranden söndag, måndag, tisdag, onsdag… Helt ok om man känner sig ledig och bara vill ta igen sig, och man vet ju aldrig det kanske blir 10-12 m/s varje dag, men jag skulle nog känna mig lite plågad.

Satsar nån gång när vindgudarna lovar åka av… 🙂

MVH Björn

• anonym-anvandare

Medlem
    11 juli, 2003 vid 15:51

Jupp! Du?

• anonym-anvandare

Medlem
    11 juli, 2003 vid 16:08

Håller med dig, läget ser trisst ut. Jag har nu fettröttnat på allt strul och lägger härmed ned projektet. Jag åker till Gotland på söndag istället. Svintrisst då jag rådiggar västkusten men nu är det s¨å j-a mkt strul på alla håll att det inte känns värt besväret.

Ha det gott!

//Smurfan

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications