Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Suicide leash?

• skanepaul

Medlem
    12 oktober, 2004 vid 19:27

Själv har jag förresten en hängsele tamp med qr fäst bak på selen, i den löper en schakel fritt till en ss leash.

• patrikol

Medlem
    12 oktober, 2004 vid 20:22

Nej inte riktigt än men det verkar vara en ganska bra lösning i allafall. Gött att ha en fallskärm när det skiter sig uppe i luften. Fritt fall från en tre fyra meter när det är 30 centimeter djupt är inget jag traktar efter. smile.gif

• zilversurfaren

Medlem
    12 oktober, 2004 vid 21:35

Med risk för att bli idiotförklarad, men är det nån mer än jag som inte vet vad en Suicide leash är för nåt?!?! confused.gif

• nic

Medlem
    12 oktober, 2004 vid 22:43

Kallas för det när leashen inte ”dödar” kiten utan är kopplad till depower loopen. Käckt om man tappar bommen men vill forsätta åka, mindre käckt när det skiter sig på riktigt. Därav namnet.

nic

• patrikol

Medlem
    12 oktober, 2004 vid 23:58

Kolla på vilken kite film som helst med några proffsåkare ser du något som hänger vid sidan fäst i ryggen fram till chickenloopen så är det just en sådan. Dessutom om kiten far upp klockan 12 och åkaren hänger under som ett flygplan ungefär, innan han åker sakta ner i vattnet så har han en sådan.

• andi_j

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 06:21

Jag har en upphalningstamp som sl och jag har oxå satt fast den i öglan där back med ett schackel, men jag har dragit fram en tamp till framsidan med en sån där orange boll som sen sitter fast med kardborreband på battlebeltet, så skiter det sig så måste man inte bak på ryggen och grejja.

• patrikol

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 09:39

Låter ju vettigt jag har inte ens funderat på att sätta någon utlösnings mekanik i ryggen verkar vara helt meningslöst lär du aldrig komma åt i allafall. Har bara bråkdelen av en sekund att få tag i den så förmodligen hinner man inte oavsätt var quick releasen sitter men man får ju ändå försöka sätta den så lätt åt kommlig som möjligt.

• magwe

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 12:41

Jag använder en hängtamp med quick release på. Den lilla plastknoppen sitter alltid på samma ställe på höften och har man sedan leashen på en metallring så borde den glida av lätt när man drar releasen.

• brickan

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 12:55

smart

• stebe

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 14:09

Svar till:

Jag använder en hängtamp med quick release på. Den lilla plastknoppen sitter alltid på samma ställe på höften och har man sedan leashen på en metallring så borde den glida av lätt när man drar releasen.

[/ QUOTE ]

brilliant smile.gif du sparade mig precis massa tid o pengare, da jag inte har hantag pa selen.

Tack! smile.gif

• magwe

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 15:24

gött att kunna va till hjälp för någon. wink.gif

• skanepaul

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 16:43

Precis så har jag också, funkar skitbra.

• patrikol

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 18:43

Verkar vara precis en sådan lösning som jag varit ute efter litar inte på dom där Scacklarna!

• dirk_diggler

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 19:28

patrik, vad ska du med en suicide leash till?

• metallifredd

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 19:40

Stefan, skynda långsamt! inte bra att lära för snabbt. ett gammalt djungelordspråk…
    Ps. jag vägrar att se mig besegrad o drar till egypten o smygövar i 3 veckor:)

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Suicide leash?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.