Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Suicide leash?
-
Svar till:
Nej inte riktigt än men det verkar vara en ganska bra lösning i allafall. Gött att ha en fallskärm när det skiter sig uppe i luften. Fritt fall från en tre fyra meter när det är 30 centimeter djupt är inget jag traktar efter.

[/ QUOTE ]
-
Svar till:
Stefan, skynda långsamt! inte bra att lära för snabbt. ett gammalt djungelordspråk…
Ps. jag vägrar att se mig besegrad o drar till egypten o smygövar i 3 veckor:)[/ QUOTE ]
Doh!
-
Svar till:
Själv tog jag och köpte 1,5m tjockt(ca12-15mm)rep till båtar:
fast en roligare grön färg

Sedan tog jag ur ”innehållet” så att själva skalet blev kvar.
Där trädde jag genom en mycket kortare(ca 80cm) elastisk lina:
På så sätt blir leashen kortare och sträcks ut till full längd vid krash…i ena änden fäste jag en karbinhake:
och i andra änden en ”releasepinne”
det funkade kanon tills jag tappade den vid Tjurudden på Gotland
Hoppas ni fattar…
[/ QUOTE ]
Funka klockrent

-
Svar till:
Svar till:
Själv tog jag och köpte 1,5m tjockt(ca12-15mm)rep till båtar:
fast en roligare grön färg

Sedan tog jag ur ”innehållet” så att själva skalet blev kvar.
Där trädde jag genom en mycket kortare(ca 80cm) elastisk lina:
På så sätt blir leashen kortare och sträcks ut till full längd vid krash…i ena änden fäste jag en karbinhake:
och i andra änden en ”releasepinne”
det funkade kanon tills jag tappade den vid Tjurudden på Gotland
Hoppas ni fattar…
[/ QUOTE ]
Funka klockrent

[/ QUOTE ]
Det är nog mest för att jag gillar att göra egna lösningar som jag gjorde på det sättet… alltså inte för att jag e snål smålänning

Jag säger som ”Uggla”:
”Allt du gör kan jag göra bättre”

-
finns det någon som helst möjlighet på denna jord att du kommer få ett fritt fall från 3-4 meter ner i 30cm djupt vatten? förstår inte hur du har tänkt riktigt, hur ska du få till ett fritt fall däruppe om du är ikrokad? om du nu mot all förmodan skulle få ett fritt fall, hur ska suicide leashen hjälpa dig då? förstod din metafor, men din fallskärm är ju med eller utan suicide leash din kite
så länge du inte kör urkrokad behöver du ju ingen suicide leash, tror jag? -
det där med fritt fall är inte min grej så jag skiter hellre i det…
-
men det e rätt dum tom han nu kör unhooked att tappa kiten för den gör väldans ont både för honom o kiten ju.. bättre med litta suicideleash men iofs om man tapapr kiten med naish nya shift system så blir det cp fritt fall och man dör typ..
-
jo, de va ju just de jag skrev. om jag nu förstod ditt kludd rätt.
Logga in för att svara.