Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Super-X brädor HJÄLP!!
-
Super-X brädor HJÄLP!!
Publicerad av militaren på 28 juli, 2005 vid 21:41Hej!
jag skulle behöva hjälp med att välja en bräda inom grenen super-x. jag har funderat på JP super x 05 och starboard s-type 05. undrar nu om det är någon som har testat båda dessa brädor eller en av dem, vilken rekomenderar ni?
tack på förhand
MVH Micke
styret svarade 20 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Hejs!
Jag kör en JP Super-X 106 -05, och den är jag väldigt nöjd med. Riktigt snabb, svänger fint och allmänt trevlig att åka fort med. Rekommenderas varmt, och ett test i tyska Surf fick den ju riktigt bra betyg (kolla utdrag ur tästet här: http://www.jp-australia.com/2005/main.php?id=976&PHPSESSID=b4209b3cd6b8cdcbb32daa24f06a6fd9&PHPSESSID=b4209b3cd6b8cdcbb32daa24f06a6fd9)
-
Ska man lite på testet som starboard har på sin hemsida så ska s-type vara mycket bättre på det mesta medans super-x inte alls har fått så bra betyg. se länk: http://www.star-board.com/IconText/Stype104.asp
hmm..
-
Hola..
Köp den ni tycket är snyggast och ”känner” mest för..Det finns inga ”dåliga” brädor.(så länge man inte köper allderles fel bräda för den åkning man tänker ha den till.)
Oavsett vilken SuperX bräda det blir så är jag övertygad att du kommer du att gilla den och överösa den med superlativ !
Om jag själv skulle köpa en SuperX bräda så skulle jag nog börja med att planera ett köp av en F2 eliminator..Sen skulle jag maska och börja vela kring starboards S type..
sen skulle jag nog upptäcka att Naish Vector ser jävligt cleen ut..Men Sen skulle jag nog ändå köpa Eliminatorn…eller vectorn
…kanske. -
har kämt och pillat en del på jp:s 06:a, visserligen 116 men ändå, och tycker den verkar riktigt bra. tillomed carbonkennta planade ju upp tidigt nu…

ska testsegla den när jag kommer hem om en o en helv vecka.
(dom som känner mej vet att det smärtar i fingertopparna på mej när jag ska skriva nått gott om JP så…)
Logga in för att svara.