Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › superman
-
superman
Publicerad av anonym-anvandare på 14 april, 2002 vid 16:11Har någon sett omslaget på nya tyska surf,
det är ju någon som gör en superman,
precis som i motorcross, coolt.
Undra om man skulle våga prova.anonym-anvandare svarade 23 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Vart hittar man bilden om man inte vill köpa en tidning där allt annat än bilderna är helt oföståeligt?
-
Johan!!
Gäst14 april, 2002 vid 19:37Det är väl den här tidningen?:
http://www.surf-magazin.deJag hittade ingen bild men jag kanske letade dåligt (min tyska är inte allt för bra!!)
//Johan
-
Vagar??? klart man vågar…frågan är om det inte är lättare att göra en ”superman no hands” det blidde det av mitt ända försök iallafall…fast då var det ju på just en crosscykel.
-
hej,
vill inte vara kaxig men kolla vad jag skrev för över ett år sen!!
http://lbws.com/wwwboard/messages/441.html
och nu är det ANDRA som gör den, rolig vad!!
Skickat av Aerial Arnie den 15 Mars , 19101 klockan 12:17:37:
Svar på: Hur den utförs ifrån grunden: skickat av Ola 14 Mars , 19101 klockan 15:20:18:
Det blir någ bra med en tricks sida: Här kommer det nyast. Den finns änsålänge bara i teorien men när det börja blåser igen då ska ni ser den eller ännu bättre göra den själv.
1) Det ska blåsa minst 12 m/s
2) Tar din vågis och en 5.3, för att får full tryck
3) Går fullfart och vid första rampen försöka du att hoppa så högt som möjligt (fråga var eagle-wing-king med habohårstill om tekniken!)
4) Mid i luften släpper du mast handen och hålla bomen vid masten med bak handen!
5) Gör dig emellan så liten som möjligt och försök att får båda fötterna ur stropperna
6) Håll hela tiden bräden vid framstroppen med ”gamla” mast handen
6a) Njuta av att flyga över alla juniorer!
7) Sparka dina ben frammot eller bakot (som dem som kör BMX-hopp)
8) Dags att gör sig redo för landningen, försök at får fötterna i stropperna igen och landa mjukt
8a) Lyckas man inte då kraschar man på en junior, bredvid sina grejer, så det gör ingetTja landningen har inte tänkts ut 100% än men den är aldrig så viktig tycker jag
Have fun while trying! -
Landar man på en junior så blir det ju ändå
en mjuk landning bara spagetti i musklerna.

-
Landar man på en junior så blir det ju ändå
en mjuk landning bara spagetti i musklerna.

Logga in för att svara.