Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surf-enkät!!!
-
Surf-enkät!!!
Publicerad av anonym-anvandare på 4 februari, 2003 vid 19:28Hejhej!!
jag håller på med ett projektarbete om vindsurfing i skolan och har 5 enkla frågor! Jag behöver så många som möjligt som svarar. (detta är mitt examenarbete innan jag tar studenten så det hade varit riktigt hyggligt av er ifall ni ställer upp)
Frågorna är här nedan och svaren kan ni skicka till min hotmail: nina_et@hotmail.com1) Vad tycker du är en bra egenskap hos en freestylebräda?
2) Vad tycker du är värt att betala för en bra bräda?
3) Är det ett plus ifall någon duktig surfare har en likadan bräda som du själv?
4) Skulle du kunna tänka dig att köpa en bräda med större register (d v s en kombinerad Wave/Freestyle)framför en bräda som är specialutvecklad för ett visst förhållande?
5) Spelar färg och mönster någon roll i ditt köp av bräda?Tack på förhand / Mvh Nina
jonjon svarade 22 år, 2 månader sedan 11 Medlemmar · 24 Svar -
24 Svar
-
1) Vad tycker du är en bra egenskap hos en freestylebräda?
Pop
Ny:10-13000 beroende på bräda (custom inräknat då)
3) Är det ett plus ifall någon duktig surfare har en likadan bräda som du själv?
Nja, snarare min inställning till märket, vilket självklart påverkas lite av vilka som kör på det…
4) Skulle du kunna tänka dig att köpa en bräda med större register (d v s en kombinerad Wave/Freestyle)framför en bräda som är specialutvecklad för ett visst förhållande?
Om det är en sån bräda jag vill ha, Jag har en liten vågis, och funderar på en freestyle lr freestyle/wave. Snarare FW, Eftersom jag inte är så intresserad av freestylen ganska extrema egenskaper, men en vågbräda i motsvarande storlek, 95 liter, är inte alls kul att segla inne på viken. därför passar kompromissen perfekt.
5) Spelar färg och mönster någon roll i ditt köp av bräda?
SJÄLVKLART!!! Men sen e ju vikt, konstruktion… lika viktigt… -
funkar i olika förhållanden.
10-13 tusen
Ja men inget måste.
Wave/freestyle är mitt val
det är viktigt men kompenserar inte en dålig bräda. -
funkar i olika förhållanden.
10-13 tusen
Ja men inget måste.
Wave/freestyle är mitt val
det är viktigt men kompenserar inte en dålig bräda. -
Hej Nina det gick inte att skicka svaret till dig, kolla adressen.
-
Hej Nina det gick inte att skicka svaret till dig, kolla adressen.
-
lätt att hoppa med.
9000-12000
Ja, man blir lite peppad av att veta att det finns de som gör dubbel loopar när du knappt klarar en halv, då går det inte att skylla på materialet *ler*
Förut när jag var nybörjare ja! Men nu när jag kört några år så vill jag faktiskt ändå ha mer speciella brädor fär tex. wave, freestyle mm pga av att det helt enkelt funkar bäst då för det rådande förhållandena.
Ja delvis, men vet jag att det är en bra bräda så spelar inte färg så stor roll. Men som man säger: ”Det som ser bra ut , funkar oxå bra”.Lycka till med arbetet.
Hang loose //Criss -
Tack till alla er som har svarat hittills!!!
Min adress är rätt så till dig som det inte gick att skicka, försök igen.
Ha de //Nina
-
Jag tycker att den skall vara förlåtande när jag utför mina tricks.
7000-9000
Helt klart, man vill ju ha en likadan bräda som sin förebild.
Om jag hade obegränsat med pengar så skulle jag köpa en wave, freestyle, freeride och slalom. Men jag har inte obegränsat med pengar så jag försöker hitta den brädan som jag kan få mest användning för.
Ja det gör det, men jag tror om proffsen använder en mindre snygg bräda så är det lättare att köpa en sådan. -
) Vad tycker du är en bra egenskap hos en freestylebräda?
Brett register.
4-6 tkr
Ja, det är en bra referens till att brädan är bra
Utan tvekan
Inte ett smack -
1) Tidigt planing, pop, lätt att manovrera, loose och snabb
2) Omkring 10.000 ny pris
3) Nej (en bra surfare på en dålig bräda är fortfarande bättre än en dålig surfare på en bra bräda)
4) Ja
5) Tyvärr är jag ju sponsrat så jag har inte mycket val, men om jag inte skulle vara det spelar det säkert en roll. Misupfata mig ej, EXOCET är snygg!om hotmailadressen inte fungar kan det vara pga att din mailbox er full, töm den då!
Lycka till med arbetet och vi ses på vattnet (när det inte är så kallt), galna som vi var föra vecka…
aloha
arnout -
1) Lätthoppad, lättsvängd, lättplanande.
2) 4000-8000 kr:-
3) Japp!
4) Ja, det är väl det man letar efter hela tiden!
5) Absolut, om man gillar brädan så allt mycket bättre. Det går inte att ha en ful bräda och tro att man skall bli bättre! -
1. lätthoppad, lättsvängd, lättplanande.
2. 5-10000
3. spelar inte så stor roll. men det skadar ju inte.
4. Självklart en freeride/freestyle.
5. JA!!! -
Svar till:
[/ QUOTE ] Bra pop, tidig planing.
Svar till:
[/ QUOTE ] 10 Kkr
Svar till:
[/ QUOTE ] Ja, men litar mer på tester och omdömmen från andra seglare.
Svar till:
[/ QUOTE ] Ja. (Men bara för att jag anser att en wave/freestyle är bättre som lill-bräda i sverige än en vågis. Har både STOR freedstyle och liten wave/freestyle)
Svar till:
[/ QUOTE ]Inte så länge jag inte mår illa av utseendet.
/adde
-
1. Tidig planing, bra pop, bra speed.
2. Har inte obegränsat med cash, köper oftast begagnat men 7-8000 för en ett år gammal bräda i bra skick är rimligt. Vad gäller nya brädor så är det ju mycket pengar det handlar om men det finns ju en anledning till att prisnivån ligger där den ligger, och personligen tror jag att nivån är rimlig.
3. Nej, spelar ingen roll. Bara jag vet att det är en bra bräda jag köper.
4. Det kan jag absolut tänka mig, men som sagt var, om pengarna fanns så skulle det bli flera brädor med smalare register.
5. Ja självklart, skulle inte kunna segla på en bräda jag inte gillade utseendet på.
Logga in för att svara.