Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surf-enkät!!!
-
1. lätthoppad
2. ny 9-12k
3. det är ju kul, men ofta har de ju egna brädor med grafiken från en produktionsbräda..
4. ja, men det beror på vad jag är ute efter för bräda. Det är ju kul att testa olika typer av brädor.
5. det spelar en viss roll, men testresultat osv. är viktigare.. -
1. Ska ligga högt i vattnet, låg vikt, lätthoppad. För min del som inte har tävlingsambitioner är mångsidighet också viktigt. I med en vågfena så ska det gärna funka i småvågor också.
2. Jag kan betala runt 6k. Det hade varit gött om det hade räckt till en ny. Jag saknar lågprisalternativ med kanske en fjolårsshape till billigare pris.
3. Kvittar för min del. Jag är inte ens i närheten av den nivån. Testar alltid själv innan köp.
4. Ja. Jag sitter på en sådan redan som jag är riktigt nöjd med.
5. Ja, tyvärr. -
1) Kör inte freestylebrädor
2) 10.000 typ
3) Spelar ingen roll
4) Ja pinsamt med riktigt fula brädor -
Knatte
Gäst8 februari, 2003 vid 17:121) Vad tycker du är en bra egenskap hos en freestylebräda?
Jag har aldrig seglat på en freestyle bräda.2) Vad tycker du är värt att betala för en bra bräda?
8-10000 kronor för en ny bräda.3) Är det ett plus ifall någon duktig surfare har en likadan bräda som du själv?
Det är ingen nackdel. Men oftast är det andra faktorer som påverkar ett köp.4) Skulle du kunna tänka dig att köpa en bräda med större register (d v s en kombinerad Wave/Freestyle)framför en bräda som är specialutvecklad för ett visst förhållande?
Ja, varför inte.5) Spelar färg och mönster någon roll i ditt köp av bräda.
Nej. men en snygg design är alltid ett plus. -
1) Vad tycker du är en bra egenskap hos en freestylebräda?
HAr ingen direkt erfarenhet
2) Vad tycker du är värt att betala för en bra bräda?
10 000 kr
3) Är det ett plus ifall någon duktig surfare har en likadan bräda som du själv?
Det är klart att det känns lite kul om t.ex. nik baker kör samma bräda men det är ingen avgörande sak för ett köp.
4) Skulle du kunna tänka dig att köpa en bräda med större register (d v s en kombinerad Wave/Freestyle)framför en bräda som är specialutvecklad för ett visst förhållande?
Absolut speciellt som nybörjar då, kan man ju täcka ett mycket större vindregister med färre brädor. Färre brädor innebär mindre pengar.
5) Spelar färg och mönster någon roll i ditt köp av bräda?
Det är klart att det har en viss inverkan, men det är inte ett avgörande kriterie vid ett eventuellt köp./Anders
-
) Vad tycker du är en bra egenskap hos en freestylebräda?
lättplanad, förlåtande2) Vad tycker du är värt att betala för en bra bräda?
Begagnat omkring 6-8000 för en bra fjolårsmodell3) Är det ett plus ifall någon duktig surfare har en likadan bräda som du själv?
Om någon som är duktig och jag vet kan brädor tipsar mej om en bräda tar jag åt mej, inte vad proffsen seglar på.4) Skulle du kunna tänka dig att köpa en bräda med större register (d v s en kombinerad Wave/Freestyle)framför en bräda som är specialutvecklad för ett visst förhållande?
Lätt! Även om det är kul med mycket grejer får förnuftet råda och så få brädor som möjligt är att föredra.5) Spelar färg och mönster någon roll i ditt köp av bräda?
inte ett smack. dock bra så man ser om den blivit lagad eller så. (färgförändringar). -
Stabil för manövrar utan fart, lättplanad, lätthoppad
Runt 10 tuss
3) Är det ett plus ifall någon duktig surfare har en likadan bräda som du själv?
Ja
4) Skulle du kunna tänka dig att köpa en bräda med större register (d v s en kombinerad Wave/Freestyle)framför en bräda som är specialutvecklad för ett visst förhållande?
Nja, tror mer på en Freestyle, och en Wave5) Spelar färg och mönster någon roll i ditt köp av bräda?
Ja, men självklart inte viktigaste kriteriet -
ingen erfarenhet av dess ännu.
Vetefan..man har ju vant sig så som det är..men 10 tusen
är rimligt.3) Är det ett plus ifall någon duktig surfare har en likadan bräda som du själv?
Tja..det ger väll en tanke åt saken.Hade hans egenskaper följt med i priset så ja.
Har ju aldrig kört på en freestylebräda..i och med att jag är lättviktare så funkar vågisarna bra för mig.
5) Spelar färg och mönster någon roll i ditt köp av bräda?
Det är ju alltid kul o inte behöva blunda varje gång man skall plocka fram sin käraste.
Men är det en bräda som verkar vara den bräda som jag vill ha så kan ett ”fult” utseende vara det jag vill ha.
Logga in för att svara.