Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › surf i helgen
-
surf i helgen
Publicerad av anonym-anvandare på 18 augusti, 2004 vid 17:27är på semester i varberg fram till söndag och lyckades visst tajma vinden perfekt, några bra spotts på sydliga vindar här på västkusten?
annas svarade 21 år, 2 månader sedan 10 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Svar till:
björkäng strax söder om varberg borde väl fungera på syd.
nic
[/ QUOTE ]
sådär stenigt…
-
aha, åu fean, sorry då, var det inte där vi var du o ja o körade 8.4 en gång i tiden? kohage o så
-
Nej inte är där några stenar vad jag kan minnas! Hur go spott som helst.
Djupt iofs men det spelar ju ingen större roll för dig Hugge! -
Nu får ni skåningar hejda er!

Det är varken stenigt ellet djupt. Förmodligen Varbergs traktens långgrundaste spot. Man bottnar ca 200m ut och det är med alla mått utom skånemått långgrunt.
-
Nej stenar har jag inte upptäckt där, men allting är ju relativt. När vi pratar om långrunt här nere så är det 15 cm djupt 200 m ut när jag var i björkäng så var det vatten i brösthöjd på mig (187 cm) redan 50 m meter ut så det var det som jag kallade djupt.
Hos oss här nere är det nästan att kalla Abyss!
-
säkert olika på olika ställen i björkäng?.. det är ju en jättelång strand ju…
Fin spot tycker jag.. lite långt från gbg bara ;(
-
”Nej stenar har jag inte upptäckt där, men allting är ju relativt. När vi pratar om långrunt här nere så är det 15 cm djupt 200 m ut när jag var i björkäng så var det vatten i brösthöjd på mig (187 cm) redan 50 m meter ut så det var det som jag kallade djupt.
Hos oss här nere är det nästan att kalla Abyss!
”Fast jag föredrar nog grunt ändå man är ju lat.
Inte bra med för grunt heller. Är fortfarande stel i nacken efter att ha landat med huvudet före i bottnen, när jag var i skåne för 2 veckor sen.
[/ QUOTE ]
Logga in för att svara.